Програмата Меѓународни комуникации е дизајнирана да придонесе за современо специјалистичко образование и за развивање на научноистражувачки капацитети. Притоа студентите ќе бидат подготвени да ги планираат, да ги раководат и да ги спроведуваат комуникациите на современи институции и организации во однос на европските и евроатлантските организации и поопшто во меѓународните односи и дипломатијата.
Програмата е дизајнирана според најсовремените трендови од областа на апликативните комуникации во меѓународен контекст и таа претставува надополнување и континуитет на додипломскаста програма Меѓународни комуникации понудена од Факултетот за јазици, култури и комуникација при УЈИЕ.
Целта на оваа програма е да се подготват студентите како идни научни истражувачи и/или експерти коишто ќе бидат способни да ги анализираат комуникациските феномени и процеси во меѓународен контекст, да ги проучуваат меѓународните медиуми, да ги анализираат и да ги интерпретираат политичките и социјалните процеси од аспектот на трендовите на меѓународните комуникации итн.
Со интеграцијата во Европската унија и во НАТО на земјите од регионот, владините и невладините институции во земјите-членки или во земјите-кандидати имаат потреба повеќе од кога и да било за експерти и специјалисти од областа на меѓународните комуникации кои ќе ги спреведуваат комуникациите меѓу соодветните единици и оддели на институциите со центрите во Брисел, со институциите на другите земји.
Целите на оваа програма се студентите:
- Да стекнуваат знаења за менаџирање на процесот на комунцирање во меѓународен контекст.
- Да планираат меѓународни комуникации со меѓународните органаизации и во рамките на меѓунардоните организации.
- Да спроведуваат меѓународни комуникациски кампањи.
- Да евалуираат резултати од меѓународните комуникации меѓу институциите во меѓународни односи.
- Да вреднуваат дипломатски односи и функции меѓу земји и институции во однос на комуникациите.
- Да стекнуваат знаења за различните теории за комуникациите, меѓукултурните комуникации и лидершипот во меѓунардоните комуникации, за научно-методолошки прашања поврзани со комуницирањето во меѓународен контекст, како и аналитички и креативни вештини за преговарањето.
- Да стекнуваат практично знаење за анализирање на меѓународните комуникации меѓу институциите, земјите и групите, разбирање за: начинот на функционирање на меѓународните медиуми, практиките на меѓународниот менаџмент, лидершипот, пораките во меѓународните комуникации, како и да ги развиваат ефективните вештини и комуникациските кампањи во процесот на меѓународна комуникација.
По завршување на магистерската програма по Меѓународни комуникации студентите може да работат како научни истражувачи или обучувачи од областа на меѓународните комуникации, како и да се вработат како менаџери, специјалисти, консултанти и советници за комуникации или/и меѓународни комуникации во:
- меѓународни организации,
- амбасади,
- мултинационални корпорации,
- медиуми,
- агенции за односи со јавноста,
- дипломатски мисии,
- невладини меѓународни организации итн.
Знаење и разбирање
- Стекнување знаење и разбирање на комуникацискиот процес воопшто и поседување продлабочени знаења за главните теории и пристапи од меѓународните комуникации.
- Стекнување напредни познавања за: меѓународните комуникациски модели, видовите комуникациски кампањи и стратегии за односи со јавност, основните карактеристики на дипломатијата и начинот на функционирање на меѓународните организации.
- Развивање аналитичко и критично мислење за меѓународните комуникации и за нивните стратегии и тактики.
- Оригиналност во применување на автономни идеи за создавање комуникациска порака во меѓународни и дипломатски односи како и компетентно пишување и зборување во јавност и во приватна атмосфера за прашања поврзани со меѓународните комуникации.
- Утврдување стратегија за развивање на комуникацијата со (и во рамките на) меѓународните организации и особено објаснување и класифицирање комуникациски модели и алатки во развивањето и во примената на меѓународните комуникации
- Стекнување напредно практично искуство за меѓународна комуникација.
Примена на знаењето и разбирањето
- Да планираат и да водат преговори со меѓународните институции и да посредуваат во разрешувањето на конфликтите меѓу две или повеќе страни.
- Да планираат, да раководат и да вреднуваат истражувачки проекти од областа на меѓународните комуникации и да бидат аналитични во областа на меѓународната комуникација.
- Да имаат способност за одржување професионални и институционални комуникации со меѓународни учесници и институции и да развиваат односи за јавноста и комуникациски кампањи на национално и глобално ниво.
- Да имаат способност да управуваат и да вреднуваат програми и позиции на разни меѓунардони институции и да водат тренинзи и да даваат експертски совети за комуникациски вештини од национален и меѓународен аспект.
- Детално да ја организираат и да ја структурираат содржината на комуникациската порака во нејзините главни сегменти во меѓународен контекст: информираност, свесност, убедување, повратна информација и транспарентност.
- Да набљудуваат, да истражуваат и да анализираат одредени комуникациски ситуации при комуницирањето во меѓународните односи и дипломатијата за прашања поврзани со меѓународните медиуми, лидершипот и комуницирањето, меѓукултурната комуникација, глобализацијата и новите медиуми.
Способност за проценка
- Способност за процена и за избор на стратегии во меѓународните комуникации и поконкретно способност за процена и за избор на каналите и моделите за комуницирање со меѓународните институции и во нивни рамки.
- Право на избор на формите на меѓународните комуникациски кампањи, работата со меѓународните медиуми и вреднување на најсоодветните нови медиуми за одредена комуникациска порака при процесот на меѓународното комуницирање.
- Одлуки за селекција на аргументите и фактите за ефективна комуникациска порака во меѓународните односи, дипломатијата и во преговарањето.
- Идентификација на силните и на слабите страни во менаџирањето на одредени комуникациски стратегии во меѓународниот контекст.
- Способност да се вклучуваат на професионално ниво во медиумски и други јавни дебати и да ги аргументираат своите ставови, поткрепени со факти, за теми поврзани со комуникациите, новите медиуми, објективноста во меѓународните комуникации, креирањето на јавното мислење итн.
Комуникациски вештини
- Да планираат, да спроведуваат и да вреднуваат презентации на нови идеи, концепти и стратегии од областа на меѓународната комуникација.
- Да составуваат агенда за комуницирање на пораки, идеи и на одлуки на институциите и организациите во практикувањето на меѓународните комуникации.
- Да имаат напредни познавања на странските јазици за меѓународната комуникација на академско ниво.
- Да даваат јасна и кохерентна професионална презентација за некоја тема или задача поврзана со меѓународните комуникации употребувајќи референтни примери и решенија.
- Да користат напредни извори за понатамошно усовршување и за имплементација на стекнатите знаења.
- Професионално и елоквентно медиумски да се изразуваат, како и да стекнат вештини за јавно говорење за прашања и теми поврзани со меѓународните комуникации.
- Да организираат, да водат и да развиваат професионални дебати и професионално/експертски да дебатираат на теми поврзани со меѓународните комуникации.
- Специјалистите по меѓународни комуникации да креираат стратегии за комуницирање во меѓународна средина, да применуваат соодветни тактики и алатки за реализација на меѓународните комуникациски стратегии и планови, да олеснуваат и/или да посредуваат при преговори за разрешување некој конфликт од комуникациска природа во меѓународен контекст.
Вештини на учење
- Да поседуваат професионална/експертска способност да прават анализи од областа на меѓународната комуникација и да користат научна литература и преглед од други автори.
- Да ги продлабочуваат теоретските знаења преку проблематизирање на разновидни комуникациски ситуации во меѓународните односи, дипломатијата и преговорите
- Да формулираат истражувачко прашање и да изработуваат прашалници како и други научни методи при научни истражувања од областа на меѓународните комуникации.
- Да ја анализираат публиката/јавноста.
- Да преземаат иницијативи и одговорност за креирање глобални комуникациски политики во институциите.
Семестар 1
-
[MIC-103]
[6 ЕКТС]
Преговори
Предметот е фокусиран на теоријата на преговарање и на нејзината практична примена во врска со планирањето на преговорите, понатаму улогата на третата страна, креирањето и водењето стратегија за преговори за разрешување одреден спор итн.
-
[MIC-201]
[6 ЕКТС]
Меѓународна комуникација
Овој предмет се однесува на: меѓународните комуникациски системи, процесот на меѓународна комуникација, современите теоретски пристапи во разработката и градењето на културните политики, стратегиите и критериумите во меѓукултурната комуникација, како и менаџирањето на меѓукултурните конфликти. Исто така, во рамките на предметот ќе се дискутира и за културните прашања на идентитетот во мултиетничките општества.
-
[MIC-102]
[6 ЕКТС]
Напредна комуникациска теорија
Во рамките на предметот се истражуваат теориите на комуникација, нивната анализа во дискурсите и наративната анализа. Се анализира и човекот или личноста преку моделот на дискурсот, кој пред нас ги донесува едукативниот модел и културните карактеристики на автентичноста.
-
[6 ЕКТС]
Изборен предмет
-
[MIC-303] Глобализацијата и новите медиуми
Предметот е фокусиран на развојот на оние комуникациски вештини и техники кои се суштествени за ефикасно функционирање во ерата на глобализацијата. Студентите ќе го разработуваат процесот на глобализацијата, општествените, политичките, економските и културните аспекти на современиот феномен, последиците и влијанијата во комуникациската сфера означена како ера на постмодернизмот, особено влијанијата врз новите социјални медиуми, нивната структура, полизначност на функциите на социјалните мрежи, ефектите и последиците во современата светска комуникациска реалност.
-
[EMIC-102] Меѓународните организации и комуницирањето
Предметот е фокусиран на теоретските прашања од областа на: меѓународните организации и комуникациите, структурата на различните видови комуникациски пораки во меѓународните организации. Се дава објаснување за видовите и целите на различните комуникациски стратегии и споредбена анализа меѓу различните видови меѓународни организации и практично се обработуваат и се анализираат успешните комуникациски проекти во меѓународни рамки. Дел од содржините на предметот се наменети и за испитување на јавното мислење за глобалните комуникациски прашања иницирани од меѓународните организации.
-
[EMIC-103] Напреди принципи и практики на интервјуирање
Предметот е фокусиран на принципите и на видовите интервјуа, со примена на начелата за информативно, консултативно и вреднувачко интервјуирање. Студентот ќе се запознае со темелните принципи на водењето на интервјуто во пишуваните и во електронските медиуми и ќе се споредуваат предностите на интервјуата во различни медиуми.
-
[6 ЕКТС]
Слободен изборен предмет
-
[MFE01] Реторика
Во текот на својата историја долга 2500 години, реториката се користи за означување многу нешта, но под реторика денес се подразбира уметноста на убедување преку јазик. Реториката го означува начинот на кој поединецот се надоврзува на одредена тема или идеја со цел да го убеди другиот. Реториката ја карактеризираат неколку главни одлики и најпрвин ги дефинира одредените типични ситуации на говорот.
-
[MFE02] Мултилингвализам и мултикултурализам
Цел на овој предмет ќе биде разгледување на повеќејазичноста во мултикултурните општества, кaкo социјална појава. Оваа појава е масовна во светот. Во предавањата ќе се разгледуваат попрецизно термините: еднокултурност, повеќекултурност, мултикултурност. Ќе биде разјаснет поимот лингвистички национализам, а се изделуваат две форми на ваков национализам, при што едната се судира со другата: кај водачите на најмоќните земји национализмот значи ширење, а за малцинствата тој добива форма на непокор и борба за афирмација на идентитетот, наспроти таков притисок. Видно место во програмата ќе зазема и мултикултурализмот во сферата на образованието.
-
[MFE03] Oдбрани напредени поглавја од ИТ - апликации за изработка на научен труд
Целта на овој предмет е:
Да им се прикажат техничките елементи, структурата на текстот и дизајнот на еден научен труд.
Да им овозможи на студентите да стекнат понапредни познавања и вештини од одбрани напредни поглавја од ИТ-апликации, кои ќе им бидат потребни при изработка на научни и стручни трудови.
Практична примена на овие цели при изработка на индивидуален научен труд на студентот.
-
[MFE04] Одбрани напредни поглавја од апликации за статистичка обработка на податоци
Целта на овој предмет е:
Да се прикажат техничките елементи од областа на статистиката: организирање, обработка, споредување преку анализи и публикување на податоците.
Да им овозможи на студентите да стекнат понапредни познавања и вештини од обрани напредни поглавја од апликациите за статистичка обработка на податоците.
Практична примена на овие цели при статистичка обработка на податоците стекнати од прашалници, прилози, научни истражувања и од друга документација.
-
[MFE05] Професионална комуникација
Предметот е фокусиран на развојот на оние комуникациски вештини кои се суштествени за ефикасно функционирање во професионалниот свет. Студентите ќе го совладуваат процесот на анализа на различни комуникациски ситуации, и тоа како соодветно да одговорат на нив. Меѓу темите кои ќе бидат вклучени се и комуникација во организации, интерперсонална и групна комуникација, усни презентации, интервјуа за вработување, професионални деловни писма, како и интерперсонални вештини, вклучувајќи групна динамика и тимска работа.
-
[MFE09] Пазар на трудот
Целта на предметот „Пазар на трудот„ е студентите од вториот циклус да стекнат основни и продлабочени знаења за теоријата на пазарот на трудот и за механизмите за функционирање на пазарната економија. Студентите ќе ги совладаат категориите, законите и основните принципи преку кои функционира пазарот на трудот. Се прави детална анализа на моделот на однесување и на улогата која ја имаат клучните чинители на пазарот на трудот: индивидуите, компаниите и владата. Анализата се базира на две основни категории на пазарот – побарувачката и понудата – кои се применуваат речиси на сите теми кои се обработуваат за овој предмет. Знаењето кое ќе го добијат студентите со овој предмет претставува теоретска основа потребна за разбирање и на различните теории и политики кои се применуваат на пазарот на трудот. Преку предметот студентите ќе разберат како пазарите на трудот ефикасно го распределуваат и го користат реткиот фактор на производството - трудот. Предавањата вклучуваат знаење за: концептите на побарувачката и понудата и нивната практична примена; однесувањето на индивидуите на пазарот на трудот со цел да се максимизира нивната корисност; однесувањето на компаниите на пазарот на трудот со цел да се максимизира нивната корисност; однесувањето на компаниите на пазарот на трудот со цел да се максимизира профитот; улогата на владата на пазарот на трудот, различни структури на пазарите на трудот: пазарот на трудот во целосна конкуренција, монополот на пазарот на трудот, улогата на синдикатите на пазарот на трудот, билатерланиот монопол на пазарот на трудот. Предавањата и дискусиите во текот на предавањата се однесуваат и на материјалот кој не е содржан во книгата и на некои аспекти од материјалот кој се содржи во основната литература нема да се дискутира на час туку студентите преку активно учење сами ќе го совладаат. Поради тоа, со цел студентите да постигнат успех во учењето содржините од предметот ќе бидат обработувани преку предавања и работилници со активно учество во дискусиите на различни теми кои се однесуваат на пазарот на трудот.
-
[MFE08] Методологија на наставата
Целта на овој предмет е да се запознаат студентите со основните пристапи и методи на предавање. Од студентите се очекува стекнат знаења и вештини со кои ќе можат да применат средства за активна настава. Опфатен е и пристап за развојот, наставата и учењето како концепти, како и за основни практики кои ќе им овозможат на предавачите да предаваат за развојот на мислењето. Преку овој предмет, студентите ќе стекнат и теоретска основа и стратегии со кои ќе можат да го развиваат и своето и критичкото мислење на студентите.
-
[MFE10] Филозофија на општествените науки
Овој модул опфаќа информации кои ќе им овозможaт на студентите да стекнат знаења, вештини и способности, односно да бидат стручни и компетенти во општествените науки, вклучувајќи ја и општата методологија (објаснување, теоретизирање, тестирање), примена на филозофијата (особено индивидуализмот наспроти холизмот), природата на рационалноста и историјата на теории и концепти. Овој модул нуди напредно истражување на актуелните дебати за онтологијата, методологија и за целите на општествените науки. Предметот ќе се фокусира на централните прашања на општествените науки: етнометодологија; еволуција; феноменологија; рационалност; релативизам; научни методи; текстуални толкувања.
Резултати од учењето:
По успешното завршување на овој предмет, студентите ќе бидат способни:
• Да ги разберат целта на општествените науки и разликата меѓу објаснувањето и разбирањето на човековото однесување.
• Да го објаснат различниот пристап во општествените науки, да ги споредат природните науки, особеностите за луѓето и општествените феномени.
• Да ги разберат општествените структури, практики, норми, институции итн., како и односот меѓу поединците и поголемите општествени структури.
• Да се потпираат не само на факти за поединците и за нивната ментална состојба, туку и на случаите во кои општествените феномени не можат да се објаснат што се однесува до индивидуалното однесување.
• Да разберат и да прифаќаат одреден збир на вредности на еден поинаков начин од природните науки, да добијат можност за објективност во општествените науки.
-
[MFE11] Менаџмент на проекти
По успешното завршување на наставата, студентите треба да бидат способни:
Да ги планираат активностите неопходни за реализација на проектот, да ја идентификуваат нивната меѓузависност во поглед на времетраењето и трошоците.
Да ги подготвуваат потребните извештаи и да ја реализираат целокупната потребна комуникација меѓу проектот и клиентот, како и меѓу членовите на тимот и другите стејкхолдери.
Да го структурираат проектот со своите составни активности.
Да изработат гантограм и мрежен дијаграм на проектот и да го утврдат најкраткото време за реализација на проектот.
Да користат софтвер МС Проект како алатка во процесот на планирање, иимплементација и при надзор врз проектот.
Да го дефинираат проектот, да ги идентификуваат неговиот обем и неговите цели, како и да развијат проектна спецификација.
-
[MFE12] Методи на оптимизација
Целта на овој предмет е да се презентираат текниките на моделирање и оптимизација со цел да се оспособи студентитет за развивање модели кои се користат за решавање реални проблеми од областа на компјутерските науки. Целта на овој предмет е да се анализира важноста на матричното факторизирање како една важна алатка што нуди модалитети за оптимизација на решенијата на различни нумерички алгоритми кои се од основен интерес за решавање проблеми од областа на компјутерските науки. Преку овој предмет студентите ќе се запознаат со основите на теоријата на оптимизација и со методите на изнаоѓање на оптимумот. Ќе се анализираат различни методи на оптимизација, како што се: симплекс методата, проблемот на дуалноста и сензитивноста на проблемите на линеарното програмирање. Ќе се анализира компјутерската примена на секој анализиран проблем, предложувајќи и соодветен модел за оптимизација.
-
[MFE13] Етички и правни прашања во информатички технологии (ИТ)
Цели на предметната програма:
Да се разбере реалниот однос меѓу компјутери, технолошки промени, општеството и законот.
Да се истакне моќната улога која компјутерите и компјутерски професионалци ја имаат во технолошкото општество.
Да се разберат правните области, кои се релевантни за компјутерската дисциплина.
Да се разберат етичките концепти кои се важни за корисниците на компјутери и за професионалците.
Да се стекне искуство за разгледување етички прашања и за решавање етички дилеми.
-
[MFE14] Заштита на човековите права
Целта на овој предмет е: да ги запознае студентите со концептот на меѓународното право за правата на човекот, спроведување на тие права во праксата, нивното влијание во креирањето на националните политики; да ги поттикне студентите да размислуваат критички на односот меѓу меѓународното право и националното право; да ги направи свесни за сегашните меѓународни настани, како тие влијаат врз секојдневниот живот на луѓето во светот; да ги поттикне студентите да го дадат својот придонес во областа на изготвување на законите за заштита на човековите права, со надеж дека донесувачите на одлуки ќе ги земаат во предвид во процесот на создавање и спроведувањена државните политики.
Семестар 2
-
[EMIC-101]
[6 ЕКТС]
Меѓународни комуникациски системи
Во рамките на овој предмет е опфатено: запознавање и елаборирање на комуникациските системи во Европа и во светот, нивните заеднички карактеристики и специфичности, со посебен акцент на европската практика, во земјите од Европската Унија. Меѓу другото ќе се изучуваат следниве теми: дефинирање на комуникацискиот систем и неговата структура (сфера на настани, сфера на медуми, сфера на примена, нормативна основа (врска на комуникацискиот систем со други системи), типологизација на комуникациските системи (традиционални, комерцијални, модели на јавни служби, мешовити), карактеристики, нивна поделба според критериумот на сопственост, степенот на развиеност, општествениот систем, односите на комуникацискиот систем со другите системи во опкружувањето.
-
[MIC-202]
[6 ЕКТС]
Политички лидершип
Овој предмет е фокусиран на разните стилови на политичкиот лидершип и на соодветните техники и стратегии на односи со јавноста што треба да се применат. Исто така се анализираат и способностите на политичките лидери при нивното јавно говорење. Се изучуваат разните видови и форми на политичкиот лидершип.
-
[MIC-203]
[6 ЕКТС]
Меѓународни односи
Во рамките на предметот ќе се изучуваат напредните концепти и ќе се истражуваат напредните процеси и феномени во меѓународните одоси. Предметот е фокусиран на изучувањето и на анализирањето на природата, динамиката и структурата на системот на меѓународните односи и на неговиот развој од перспективата на секоја од доминантите теории на меѓународните односи, кои обично ги толкуваат на сосема спротивставен начин случувањата во мегународната сцена. Освен изучувањето на доминантите теории од областа на меѓународните односи, во рамките на предметот ќе се анализираат и современи политички и безбедносни проблеми во светот денеска од погледот на секоја од теориите на меѓународните односи.
-
[6 ЕКТС]
Слободен изборен предмет
-
[MFE01] Реторика
Во текот на својата историја долга 2500 години, реториката се користи за означување многу нешта, но под реторика денес се подразбира уметноста на убедување преку јазик. Реториката го означува начинот на кој поединецот се надоврзува на одредена тема или идеја со цел да го убеди другиот. Реториката ја карактеризираат неколку главни одлики и најпрвин ги дефинира одредените типични ситуации на говорот.
-
[MFE02] Мултилингвализам и мултикултурализам
Цел на овој предмет ќе биде разгледување на повеќејазичноста во мултикултурните општества, кaкo социјална појава. Оваа појава е масовна во светот. Во предавањата ќе се разгледуваат попрецизно термините: еднокултурност, повеќекултурност, мултикултурност. Ќе биде разјаснет поимот лингвистички национализам, а се изделуваат две форми на ваков национализам, при што едната се судира со другата: кај водачите на најмоќните земји национализмот значи ширење, а за малцинствата тој добива форма на непокор и борба за афирмација на идентитетот, наспроти таков притисок. Видно место во програмата ќе зазема и мултикултурализмот во сферата на образованието.
-
[MFE03] Oдбрани напредени поглавја од ИТ - апликации за изработка на научен труд
Целта на овој предмет е:
Да им се прикажат техничките елементи, структурата на текстот и дизајнот на еден научен труд.
Да им овозможи на студентите да стекнат понапредни познавања и вештини од одбрани напредни поглавја од ИТ-апликации, кои ќе им бидат потребни при изработка на научни и стручни трудови.
Практична примена на овие цели при изработка на индивидуален научен труд на студентот.
-
[MFE04] Одбрани напредни поглавја од апликации за статистичка обработка на податоци
Целта на овој предмет е:
Да се прикажат техничките елементи од областа на статистиката: организирање, обработка, споредување преку анализи и публикување на податоците.
Да им овозможи на студентите да стекнат понапредни познавања и вештини од обрани напредни поглавја од апликациите за статистичка обработка на податоците.
Практична примена на овие цели при статистичка обработка на податоците стекнати од прашалници, прилози, научни истражувања и од друга документација.
-
[MFE05] Професионална комуникација
Предметот е фокусиран на развојот на оние комуникациски вештини кои се суштествени за ефикасно функционирање во професионалниот свет. Студентите ќе го совладуваат процесот на анализа на различни комуникациски ситуации, и тоа како соодветно да одговорат на нив. Меѓу темите кои ќе бидат вклучени се и комуникација во организации, интерперсонална и групна комуникација, усни презентации, интервјуа за вработување, професионални деловни писма, како и интерперсонални вештини, вклучувајќи групна динамика и тимска работа.
-
[MFE09] Пазар на трудот
Целта на предметот „Пазар на трудот„ е студентите од вториот циклус да стекнат основни и продлабочени знаења за теоријата на пазарот на трудот и за механизмите за функционирање на пазарната економија. Студентите ќе ги совладаат категориите, законите и основните принципи преку кои функционира пазарот на трудот. Се прави детална анализа на моделот на однесување и на улогата која ја имаат клучните чинители на пазарот на трудот: индивидуите, компаниите и владата. Анализата се базира на две основни категории на пазарот – побарувачката и понудата – кои се применуваат речиси на сите теми кои се обработуваат за овој предмет. Знаењето кое ќе го добијат студентите со овој предмет претставува теоретска основа потребна за разбирање и на различните теории и политики кои се применуваат на пазарот на трудот. Преку предметот студентите ќе разберат како пазарите на трудот ефикасно го распределуваат и го користат реткиот фактор на производството - трудот. Предавањата вклучуваат знаење за: концептите на побарувачката и понудата и нивната практична примена; однесувањето на индивидуите на пазарот на трудот со цел да се максимизира нивната корисност; однесувањето на компаниите на пазарот на трудот со цел да се максимизира нивната корисност; однесувањето на компаниите на пазарот на трудот со цел да се максимизира профитот; улогата на владата на пазарот на трудот, различни структури на пазарите на трудот: пазарот на трудот во целосна конкуренција, монополот на пазарот на трудот, улогата на синдикатите на пазарот на трудот, билатерланиот монопол на пазарот на трудот. Предавањата и дискусиите во текот на предавањата се однесуваат и на материјалот кој не е содржан во книгата и на некои аспекти од материјалот кој се содржи во основната литература нема да се дискутира на час туку студентите преку активно учење сами ќе го совладаат. Поради тоа, со цел студентите да постигнат успех во учењето содржините од предметот ќе бидат обработувани преку предавања и работилници со активно учество во дискусиите на различни теми кои се однесуваат на пазарот на трудот.
-
[MFE08] Методологија на наставата
Целта на овој предмет е да се запознаат студентите со основните пристапи и методи на предавање. Од студентите се очекува стекнат знаења и вештини со кои ќе можат да применат средства за активна настава. Опфатен е и пристап за развојот, наставата и учењето како концепти, како и за основни практики кои ќе им овозможат на предавачите да предаваат за развојот на мислењето. Преку овој предмет, студентите ќе стекнат и теоретска основа и стратегии со кои ќе можат да го развиваат и своето и критичкото мислење на студентите.
-
[MFE10] Филозофија на општествените науки
Овој модул опфаќа информации кои ќе им овозможaт на студентите да стекнат знаења, вештини и способности, односно да бидат стручни и компетенти во општествените науки, вклучувајќи ја и општата методологија (објаснување, теоретизирање, тестирање), примена на филозофијата (особено индивидуализмот наспроти холизмот), природата на рационалноста и историјата на теории и концепти. Овој модул нуди напредно истражување на актуелните дебати за онтологијата, методологија и за целите на општествените науки. Предметот ќе се фокусира на централните прашања на општествените науки: етнометодологија; еволуција; феноменологија; рационалност; релативизам; научни методи; текстуални толкувања.
Резултати од учењето:
По успешното завршување на овој предмет, студентите ќе бидат способни:
• Да ги разберат целта на општествените науки и разликата меѓу објаснувањето и разбирањето на човековото однесување.
• Да го објаснат различниот пристап во општествените науки, да ги споредат природните науки, особеностите за луѓето и општествените феномени.
• Да ги разберат општествените структури, практики, норми, институции итн., како и односот меѓу поединците и поголемите општествени структури.
• Да се потпираат не само на факти за поединците и за нивната ментална состојба, туку и на случаите во кои општествените феномени не можат да се објаснат што се однесува до индивидуалното однесување.
• Да разберат и да прифаќаат одреден збир на вредности на еден поинаков начин од природните науки, да добијат можност за објективност во општествените науки.
-
[MFE11] Менаџмент на проекти
По успешното завршување на наставата, студентите треба да бидат способни:
Да ги планираат активностите неопходни за реализација на проектот, да ја идентификуваат нивната меѓузависност во поглед на времетраењето и трошоците.
Да ги подготвуваат потребните извештаи и да ја реализираат целокупната потребна комуникација меѓу проектот и клиентот, како и меѓу членовите на тимот и другите стејкхолдери.
Да го структурираат проектот со своите составни активности.
Да изработат гантограм и мрежен дијаграм на проектот и да го утврдат најкраткото време за реализација на проектот.
Да користат софтвер МС Проект како алатка во процесот на планирање, иимплементација и при надзор врз проектот.
Да го дефинираат проектот, да ги идентификуваат неговиот обем и неговите цели, како и да развијат проектна спецификација.
-
[MFE12] Методи на оптимизација
Целта на овој предмет е да се презентираат текниките на моделирање и оптимизација со цел да се оспособи студентитет за развивање модели кои се користат за решавање реални проблеми од областа на компјутерските науки. Целта на овој предмет е да се анализира важноста на матричното факторизирање како една важна алатка што нуди модалитети за оптимизација на решенијата на различни нумерички алгоритми кои се од основен интерес за решавање проблеми од областа на компјутерските науки. Преку овој предмет студентите ќе се запознаат со основите на теоријата на оптимизација и со методите на изнаоѓање на оптимумот. Ќе се анализираат различни методи на оптимизација, како што се: симплекс методата, проблемот на дуалноста и сензитивноста на проблемите на линеарното програмирање. Ќе се анализира компјутерската примена на секој анализиран проблем, предложувајќи и соодветен модел за оптимизација.
-
[MFE13] Етички и правни прашања во информатички технологии (ИТ)
Цели на предметната програма:
Да се разбере реалниот однос меѓу компјутери, технолошки промени, општеството и законот.
Да се истакне моќната улога која компјутерите и компјутерски професионалци ја имаат во технолошкото општество.
Да се разберат правните области, кои се релевантни за компјутерската дисциплина.
Да се разберат етичките концепти кои се важни за корисниците на компјутери и за професионалците.
Да се стекне искуство за разгледување етички прашања и за решавање етички дилеми.
-
[MFE14] Заштита на човековите права
Целта на овој предмет е: да ги запознае студентите со концептот на меѓународното право за правата на човекот, спроведување на тие права во праксата, нивното влијание во креирањето на националните политики; да ги поттикне студентите да размислуваат критички на односот меѓу меѓународното право и националното право; да ги направи свесни за сегашните меѓународни настани, како тие влијаат врз секојдневниот живот на луѓето во светот; да ги поттикне студентите да го дадат својот придонес во областа на изготвување на законите за заштита на човековите права, со надеж дека донесувачите на одлуки ќе ги земаат во предвид во процесот на создавање и спроведувањена државните политики.
-
[6 ЕКТС]
Изборен предмет
-
[EMIC-201] Меѓукултурна комуникација
Ќе се изучува важноста на теоријата за културата и културата во комуникациски контекст. Идните магистри треба да ги познаваат теоретските и практичните аспекти на меѓукултурната комуникација и да стекнуваат сознанија за различни културни контексти и средини, гледано сето тоа од комуникациски и епистемолошки поглед.
-
[EMDP3020] Дипломатски протокол
Во рамките на теоретскиот дел на предметот студентите ќе имаат можност да ги запознаат главните карактеристики на развојот на дипломатскиот протокол низ историјата. Посебно внимание ќе биде посветено на белезите на современиот дипломатски протокол и како резултат на тоа, ќе биде разгледана практиката на повеќе земји развиени во оваа област како и дипломатскиот протокол во рамките на мегународните организации.
-
[EMIC-301] Комуникациски кампањи
Студентите ќе стекнат знаења за значењето на комуникациските кампањи, теоретските модели за кампањите, видови комуникациски кампањи – политички кампањи, јавни кампањи, маркетинг-кампањи, значењето, успешноста, ефикасноста на комуникациските кампањи, општествената одговорност и етиката на кампањите.
Семестар 3
-
[MIC-101]
[6 ЕКТС]
Методологија на истражување
Предметот е фокусиран на проблемите на квантитативните и квалитативните методи и техники и на магистерската теза, нејзината структура и нејзините стандарди. Во рамките на предметов се опфаќа и селекцијата на прибраниот фактографски материјал, а неговата анализа и научна интерпретација претставуваат значајна компонента за испитувањето на причинско-последичните односи.
-
[MIC-301]
[6 ЕКТС]
Дипломатија: теорија и практика
Предметот е фокусиран на: теоретските и практичните објаснување на пристапите во дипломатијата, дефинирањето на надворешно-политичката состојба, местото, изборот и средствата во креирањето на дипломатијата, облиците на односите и релациите во меѓународната заедница, како и на креирањето конкретни видови стратегии со примена на одделни техники и вештини и алтернативни методи. Притоа од особено значење ќе биде разработката на компаративните дипломатии на одделни земји во однос на добрососедската политика, нерешените проблеми од регионален аспект и отворените прашања на глобално ниво.
-
[MIC-302]
[6 ЕКТС]
Политичка комуникација
Во рамките на предметот Политичка комуникација се проучува, се објаснува и се анализира политичката комуникација, која има историја од кога постои политичката заедница. Не се однесува на историската страна, туку се задржува на модерните времиња и на политичката актуелност.
-
[6 ЕКТС]
Изборен предмет
-
[EMIC-302] Меѓународен менаџмент: теорија и практика
Во рамките на предметот е опфатено следново: објаснување на процесот на менаџментот и начинот на негово организирање и функционирање во меѓународни услови, примена во меѓународни претпријатија, спроведување меѓународна деловна соработка и партнерство.
-
[EMIC-303] Комуникациски пристап кон семиотиката
По завршувањето на предметот се очекува студентите да стекнат соодветни знаења според светската литература за главните приоди кон науката за знаците, и тоа посебно психолошкиот и логичко-прагматскиот пристап. Освен тоа, од студентите се очекува да станат поавтономни во изучувањето на семиологијата како интердисциплинарна област во однос на нејзината примена во комуникациите..
-
[EMIC-304] Англиски јазик за меѓународна комуникација
Предметот е наменет за студенти кои веќе го владеат англискиот јазик и има за цел да го подигне нивото на негово познавање преку обработка на теми кои произлегуваат од глобалната комуникација во современи услови, како на пример печатените и електронските медиуми, индустријализацијата, меѓународната економија и политика, меѓународните организации, слободното изразување на јавното мислење и демократијата, меѓукултурната соработка, заштита на човековите права и сл.
-
[EMIC-104] Јавно мислење
Се очекува преку предметот студентите да ги развијат вештините за креирање и анализирање на јавното мислење. Студентите ќе бидат обучени за организирање идеи; адаптација на пораката за одредена публика, јасно и логично аргументирање на идеите и доставување ефективна порака со доверба и ентузијазам пред аудиториум.
-
[EMIC-306] Меѓународни комуникации и социјални мрежи
Цели на предметната програма:
Поврзаност на меѓународната комуникација и социјалните мрежи, преку:
- Компаративен пристап и практични примери за позитивните и за негативните страни кои произлегуваат од оваа поврзаност.
- Анализа на динамиката на односите меѓу социјалните мрежи и изградбата на меѓународната комуникација.
- Влијанието на социјалните мрежи во различни политички и културни клими.
- Примена на социјалните мрежи при воспоставување на подобра меѓународна комуникација преку практични примери.
-
[6 ЕКТС]
Изборен предмет
-
[EMIC-302] Меѓународен менаџмент: теорија и практика
Во рамките на предметот е опфатено следново: објаснување на процесот на менаџментот и начинот на негово организирање и функционирање во меѓународни услови, примена во меѓународни претпријатија, спроведување меѓународна деловна соработка и партнерство.
-
[EMIC-303] Комуникациски пристап кон семиотиката
По завршувањето на предметот се очекува студентите да стекнат соодветни знаења според светската литература за главните приоди кон науката за знаците, и тоа посебно психолошкиот и логичко-прагматскиот пристап. Освен тоа, од студентите се очекува да станат поавтономни во изучувањето на семиологијата како интердисциплинарна област во однос на нејзината примена во комуникациите..
-
[EMIC-304] Англиски јазик за меѓународна комуникација
Предметот е наменет за студенти кои веќе го владеат англискиот јазик и има за цел да го подигне нивото на негово познавање преку обработка на теми кои произлегуваат од глобалната комуникација во современи услови, како на пример печатените и електронските медиуми, индустријализацијата, меѓународната економија и политика, меѓународните организации, слободното изразување на јавното мислење и демократијата, меѓукултурната соработка, заштита на човековите права и сл.
-
[EMIC-104] Јавно мислење
Се очекува преку предметот студентите да ги развијат вештините за креирање и анализирање на јавното мислење. Студентите ќе бидат обучени за организирање идеи; адаптација на пораката за одредена публика, јасно и логично аргументирање на идеите и доставување ефективна порака со доверба и ентузијазам пред аудиториум.
-
[EMIC-306] Меѓународни комуникации и социјални мрежи
Цели на предметната програма:
Поврзаност на меѓународната комуникација и социјалните мрежи, преку:
- Компаративен пристап и практични примери за позитивните и за негативните страни кои произлегуваат од оваа поврзаност.
- Анализа на динамиката на односите меѓу социјалните мрежи и изградбата на меѓународната комуникација.
- Влијанието на социјалните мрежи во различни политички и културни клими.
- Примена на социјалните мрежи при воспоставување на подобра меѓународна комуникација преку практични примери.
Семестар 4
-
[MIC-400]
[30 ЕКТС]
Магистерски труд
По положувањето испити, студентот може да ја започне постапката на поднесување, подготвување и јавната одбрана на магистарската тезата. Студентот избира ментор, со чии инструкции го подготвува барањето за магистерската тезата. Барањето мора да биде дозволено од наставно-научниот совет на Факултетот. По подговување на конечната верзија на магистерскиот труд, Наставно - научниот совет на Факултетот формира тричлена комисија, која го подготвува извештајот, со кој се прифаќа или се одбива магистерскиот труд. Позитивниот извештај се одобрува од Наставно - научниот совет и се утврдува датумот за јавна одбрана. По успешното завршување на одбраната студентот стекнува диплома - Магистер по меѓународни комуникации.