Ndryshimet në shkencat kompjuterike dhe aplikimi i tyre janë shumë dinamike. Sfida kryesore e hulumtimit dhe studimeve në këtë drejtim është zhvillimi i sistemeve dhe teknologjive të reja të avancuara që do të ofrojnë zgjidhje në fushën e informatikës dhe teknologjive të komunikimit. Teknologjitë e informacionit dhe të komunikimit janë bërë sektorë të mëdhenj dhe të famshëm që zgjerohen në mënyrë të shpejtë dhe janë sektorë më të zhvilluar në Bashkimin Evropian dhe në ekonominë globale. Përveç kësaj, shfaqja e tregjeve të reja të softuerit dhe në sektorin e telekomunikacionit në Evropën Juglindore ka iniciuar rritjen e kërkesës për profesionistë të kualifikuar dhe të specializuar në këtë fushë. Studentët e diplomuar mund të punojnë si inxhinierë profesionalë të softuerit, ose si arkitektë softueri në zhvillimin e kompanive të softuerit ose në departamentet e TI. Niveli i lartë i aftësive profesionale do t'u mundësojë studentëve të diplomuar që më shpejt të bëhen udhëheqës të suksesshëm në industrinë e softuerit. Gjithashtu, specializimi në katër drejtime (Inxhinieria e të dhënave, Sistemet ueb dhe mobile, Inxhinieria softuerike dhe Sistemet e informacionit) u mundëson studentëve të diplomuar të fitojnë ekspertizë në fusha të caktuara dhe të jenë edhe më konkurrues në vendin e punës.
Programi do t’u ofrojë studentëve njohuritë dhe shkathtësitë e nevojshme për të kontribuar në të gjitha aspektet e procesit të zhvillimit të softuerit, duke përfshirë planifikimin, bashkëpunimin, specifikimin, projektimin, zhvillimin, shpërndarjen dhe mirëmbajtjen e produkteve softuerike. Përveç kësaj, studentët do të fitojnë aftësi të përgjithshme si në të menduarit analitik dhe kritik, në punën ekipore dhe punën në mjediset shumëkulturore, në planifikim dhe organizim etj. Pas mbarimit të këtij programi, të diplomuarit do të kenë mundësi të bëjnë karrierë në industri të ndryshme, kryesisht duke përmbushur nevojat për hartimin e sistemeve kompjuterike, si zhvillues softueri, zhvillues softueri mobil dhe Ueb, inxhinierë të bazave të të dhënave, menaxherë të projekteve dhe të proceseve softuerike apo dizajnues të sistemeve të informacionit, të gjitha këto varësisht nga drejtimi brenda programit studimor që studentët do të zgjedhin. Semestri i fundit i studimeve përfshin përpilimin e tezës së magjistraturës, duke u mundësuar të diplomuarve të vazhdojnë studimet e tyre drejt doktoratës në shkencat kompjuterike.
Njohuritë dhe të kuptuarit
Fiton aftësi për të zhvilluar dhe zbatuar ide origjinale dhe kreative të TI, për të siguruar cilësi, dizajnimi dhe menaxhimi të aplikacioneve që ndërlidhen me fushën e telekomunikacionit si aplikacione, mbrojtje dhe ruajtjen e cilësisë;
Fiton aftësi për të aplikuar shkathtësitë e TI, njohuri dhe demonstrim të kompetencave të specializuara të shkencave kompjuterike dhe teknologjisë së informacionit në mënyrë që të organizojë lidhjen e proceseve të telekomunikacionit si strukturë që menaxhohet dhe monitorohet si në aspektin e transferit të të dhënave ashtu dhe në drejtim të krijimit të ndërfaqes së përdoruesit;
Fiton njohuri dhe kuptim në fushën e shkencave kompjuterike, inxhinierisë dhe shkencave kompjuterike (programim, teknologjitë ueb, bazat e të dhënave, rrjete, sisteme kompjuterike dhe të informacionit dhe multimedia);
Fiton njohuri të një apo më shumë fushave të industrisë së telekomunikacionit me të cilat mund të kualifikohet studenti si ekspert mbi aplikimin e njohurive në një fushë të caktuar;
Aplikimi i njohurive dhe të kuptuarit
Aftësi të zgjedhjes së problemeve në mënyrë kritike, të pavarur dhe kreative në mjedise të reja të pa hasura më herët pa përvojë të mëparshme në telekomunikacion;
Planifikim, menaxhim dhe vlerësim i hulumtimeve të pavarura në fushën e telekomunikacionit si dhe zhvillimit dhe zbatimit të mjeteve të përshtatshme për testim, simulim dhe implementim;
Kreativitet dhe origjinalitet në interpretimin e njohurive nga informatika për të zgjidhur problemet që lidhen me objektivat e zonës industriale të prodhimit të telekomunikacionit;
Aftësitë për të vlerësuar
Aftësi për integrim kreativ e sintezë të njohurive nga disa lëmi në fushën e telekomunikacionit, dhe administrim të proceseve dhe sistemeve me aplikim të mjeteve të TI të dizajnuara për çështje të caktuara.
Krijimi i proceseve arsimore duke përdorur mjete dhe teknika kompjuterike;
Aftësi për t'u marrë me situata komplekse që lidhen me procese specifike që rezultojnë në kohë reale në hapësirën e telekomunikacionit;
Aftësi për të identifikuar instancat e përshtatshme të specializuara dhe për të bërë vlerësime të kapshme në situata të mungesës së informacionit apo të dhënave të plota dhe të bazuara në parime e përgjegjësi personale, sociale dhe etike që lidhen me aplikimin e njohurive dhe të kuptuarit;
Aftësitë e komunikimit
Aftësi për të këmbyer përfundime dhe propozime të argumentuara dhe mbështetjen e tyre në mënyrë racionale, si me individë profesionalë ashtu edhe me të tjerë, në mënyrë të qartë dhe pa dykuptimësi;
Marrja e përgjegjësisë së konsiderueshme për rezultatet e përbashkëta; udhëheqje dhe inicim të aktiviteteve.
Aftësitë e të mësuarit
Aftësia për të identifikuar nevojat individuale dhe drejtimet për zhvillim të mëtutjeshëm individual dhe autonom në fushat e zakonshme të informacionit;
Aftësia për të marrë përgjegjësinë për studim të vazhdueshëm në fusha të specializuara të biznesit dhe të informacionit në kuadër të ekonomisë në rrjet;
Aftësi për të marrë përgjegjësi për zhvillimin dhe trajnimin e mëtejshëm profesional;
Semestri 1
-
[MCS-103]
[6 SETK]
Inxhinieria softuerike e avancuar
Qëllimi i kësaj lënde është të pajisë studentët me njohuri dhe të kuptuarit e koncepteve të avancuara në inxhinierinë softuerike. Duke filluar nga specifikacionet formale, cilat notacione, simbole dhe specifikime ("metoda formale") janë të nevojshme për të përcaktuar një sistem formal softuerik? Studentët do të njihen me ndërtimin e një specifikimi të qartë formal. Ajo gjithashtu synon të trajtojë aspektet e inxhinierisë softuerike të avancuar: cilat janë aktivitetet kryesore teknike të kryera gjatë procesit të zhvillimit te procesit softuerik? Çfarë inxhinieri softuerike të bazuar në komponentë është përdorur për të krijuar sisteme me komponentë të përdorshëm? Si realizohet një klient / server arkitekturë të ndikojë në mënyrën e softuerit që është zhvilluar? A janë konceptet dhe parimet e inxhinierisë softuerike të aplikueshme për aplikacionet të bazuara në ueb dhe produkte në ueb?
-
[MCS-201]
[6 SETK]
Strukturat e të dhënave dhe algoritmet e avancuara
Kjo lëndë bazohet në dituri paraprake nga lëmi i algoritmeve dhe strukturave të të dhënave. Qëllimi i lëndës është t’i njoftojë studentët me algoritme të avancuara dhe efikase dhe strukturat e përshtatshme të cilat përdoren për organizimin, kërkimin dhe optimizmin e të dhënave. Gjithashtu mbulohet edhe efikasiteti teorik i algoritmeve dhe përcaktimi praktik i tij me qëllim që të mundësohet krahasimi i algoritmeve të ndryshme. Gjatë mësimit, studentët do të njihen me disa algoritme të njohura, veçanërisht për kërkim dhe optimizim në struktura jolineare, siç janë pemët dhe grafet.
-
[CM197]
[6 SETK]
Programim logjik dhe funksional
Lënda ka për qëllim që t’i njoftojë studentët me paradigmën e programimit logjik nëpërmjet gjuhës Prolog. Lënda fokusohet në sintaksën dhe semantikën e Prolog-ut, funksionimin e një përkthyesi Prolog dhe aplikacione të ndryshme në Prolog. Në mënyrë të veçantë, lënda fokusohet në pyetësorët për baza të dhënash, parsim, meta-programim dhe në zgjidhjen e problemeve në intelegjencën artificiale.
-
[6 SETK]
Lëndë zgjedhore e përgjithshme
-
[MFE11] Menaxhimi i projekteve
Me përfundimin e suksesshëm të lëndës, studentët do të jenë në gjendje:
- Të planifikojnë aktivitetet e nevojshme për zbatimin e projektit, të identifikojnë ndërvarësitë e tyre, kohëzgjatjen si dhe kostot e tyre;
- Të përgatisin raportet e nevojshme dhe të kryejnë të gjitha komunikimet e nevojshme ndërmjet projektit dhe klientit, si dhe në mes të anëtarëve të ekipit dhe të aktorëve të tjerë;
- Të strukturojnë projektin dhe aktivitetet e tij përbërëse;
- Të përgatisin një Gantt-tabelë dhe një plan të rrjetit për projektin dhe të identifikojnë kohën më të shkurtër të nevojshme për të përfunduar projektin;
- Të përdorin MS Project si një mjet në procesin e planifikimit, zbatimit dhe rishikimit të projektit;
- Të përcaktojnë projektin, të identifikojnë lëminë dhe objektivat e tij, si dhe të zhvillojnë specifikat e projektit;
-
[?F?12] Metodat e optimizimit
Qëllimi i kësaj lënde është që t’i prezantojë teknikat e modelimit dhe të optimizimit me qëlim të aftësimit të studentëve në zhvillimin e modeleve të cilat shfrytëzohen për zgjidhjen e problemeve reale në lëmin e shkencave kompjuterike. Në mes tjerash kjo lëndë ka për qëllim ta analizojë rëndësinë e faktorizimit matricor si një mjet shumë i rëndësishëm që ofron modalitete për optimizimin e zgjidhjes së algoritmeve të ndryshme numerike me interes bazik për zgjidhjen e problemeve të ndryshme nga sfera e shkencave kompjuterike. Nëpërmjet kësaj lënde studentët do të kenë mundësi t’i mësojnë teorinë bazike të optimizimit sdhe metodat për caktimin e optimumit. Do të analizohen metodat e ndryshme të optimizimit sikurse që është simpleks metoda, problemi i dualitetit si dhe sensitiviteti i problemeve të programimit linear. Qëllimi, po ashtu, është analiza e zbatimit kompjuterik të secilit problem të analizuar duke ofruar edhe modelin përkatës për optimizim.
-
[MFE15] Аplikacionet e TI për përpilimin e një punimi shkencor
Qëllimi i kësaj lënde është:
- T’ua tregojë studentëve elementet teknike, strukturën e tekstit dhe dizajnin e i një punimi shkencor.
- T’u mundësojë studentëve të fitojnë njohuri më të thelluara dhe shkathtësi nga kapitujt e zgjedhur të aplikacioneve TI që do t’u duhen për përpunimin e punimeve shkencore e profesionale.
- Zbatimi praktik i këtyre objektivave, gjatë përpunimit të punimit individual shkencor.
-
[MFE04] Kapituj të zgjedhur të avancuar nga aplikacionet për përpunimin statistikor të të dhënave
Qëllimi i kësaj lënde është:
- T’u tregohen studentëve elementet teknike nga lëmi i statistikës: organizimi, përpunimi, krahasimi përmes analizave dhe publikimi i të dhënave.
- T’u mundësojë studentëve të përfitojnë njohuri dhe shkathtësi më të përparuara nga kapitujt e zgjedhur të avancuar të aplikacioneve për përpunimin statistikor të të dhënave.
- Zbatimi praktik i këtyre objektivave në përpunimin statistikor të të dhënave të marra nga pyetësorët, kontributet, studimet shkencore dhe dokumentet tjera.
-
[ECS3060] Etika profesionale e TI
Qëllimet e lëndës:
- Të zhvillon kuptueshmërinë për gjendjen reale në relacionet mes kompjuterëve, ndryshimeve të teknologjisë, dhe shoqërisë.
- Të vejë në pah rolin e fuqishëm që kompjuterët dhe profesionistët e kompjuterëve kanë në shoqërinë e teknologjisë;
- Të ofron të kuptuarit e koncepteve etike që janë me rendësi për shfrytëzuesit e kompjuterëve dhe profesionistët;
- Të kontribon në arritjen e eksperiencës së nevojshme në shqyrtimin e çështjeve etike dhe zgjidhjen e dilemave etike.
-
[ECS-507] Llogaritjet numerike
Lënda është e dizajnuar ashtu që t’i pajisë studentët me konceptet dhe metodat e llogaritjeve numerike. Tendenca e parë është t’i pajisë studentët me njohuri nëpërmjet dhënies së një hyrjeje të qartë të metodave numerike. Ato kanë zbatim të madh në zgjidhjen e problemeve të ndryshme të cilat mund të zgjidhen vetëm nëpërmejt shfrytëzimit të kompjuterëve. Për këtë shkak aftësimi i studentëve me njohuri në lidhje me mënyrat e zgjidhjes së problemeve numerike do t’i ndihmojë ata jo vetëm t’i zbatojnë të njëjtat në lëmenjtë tjerë, por thjesht do t’i ndihmojë të bëhen shkencëtarë më të mirë kompjuterikë. Pas një analize të shkurtër të mënyrave se si numrat mund të paraqiten dhe se si mund të manipulohet me ta nëpërmjet kompjuterit, qëllimi është të njihen me problemet fundamentale të teorisë së njehsimeve, sikurse që është zgjidhja e barazimeve e shoqëruar me teorinë e përafrimeve. Do ta trajtojmë saktësinë e metodave numerike, por po ashtu qëllimi është t’ii trajtojmë problemet e evaluimit numerik të funksioneve, siç që është diferencimi dhe integrimi numerik.
-
[CCS-804] Siguria e informaciоnit
Lënda mëson parimet e sigurisë kompjuterike nga një pikëpamje e aplikuar dhe siguron përvojë direkte me kërcënimet e sigurisë dhe kundërmasat. Gjithashtu lënda përfshinë parime dhe shkathtësi të dobishme për marrjen e vendimeve të sigurisë te bazuar ne informata, dhe për të kuptuar se si siguria ndërvepron me botën rreth saj. Temat e aplikuara përfshijnë kriptografinë, kontrollin e autorizimit, sigurinë e sistemeve operative dhe sigurinë e ueb-it dhe rrjetit. Tema të tjera përfshijnë parimet e përgjithshme të sigurisë, faktorët njerëzorë siç janë besimi dhe inxhinieria sociale, siguria e sistemeve komplekse dhe ekonomia e sigurisë. Lëndai synon të balancojë teorinë dhe praktikën.
-
[EM479] Teknologjitë për Big Data
Përparimet e fundit teknologjike që ulin kostot e pajisjeve dhe internetin e gjërave kanë çuar në një shpërthim të shpejtë në sasinë e të dhënave të gjeneruara në një larmi fushash, duke përfshirë shkencën e drejtuar nga të dhënat, telekomunikacionet, mediat sociale, tregtinë elektronike në shkallë të gjerë, të dhënat mjekësore dhe shëndetin elektronik. Të dhënat e mëdha i referohen aftësisë së shfrytëzimit të këtyre sasive masive jashtëzakonisht heterogjene në strukturë dhe përmbajtje të të dhënave që gjenerohen në mënyrë rutinore në një shkallë të paparë dhe nga një larmi gjithnjë e në rritje të burimeve të të dhënave. Biznesi dhe industria përdorin të dhënat e tyre të mëdha për të nxjerrë një kuptim më të mirë të nevojave dhe sjelljes së klientëve, për të zhvilluar produkte të reja të synuara dhe për të ulur kostot operacionale. Përparësitë konkuruese dhe fitimi i produktivitetit që sollën të dhënat e mëdha çuan në një numër të madh të projekteve për të dhënat e mëdha, si dhe mungesës së njerëzve me aftësitë e kërkuara për të punuar me to. Lënda ka për qëllim t'i prezantojë studentët në këtë fushë me hov te madh të zhvilimit si dhe është dizajnuar për të ndërtuar njohuritë dhe konceptet e arkitekturave të sistemeve të të dhënave të mëdha, dhe për t'u pajisur me njohuri mbi teknologjitë kryesore të përdorura në projektet e të dhënave të mëdha.
-
[6 SETK]
Lëndë zgjedhore profesionale
-
[ECSSE-01] Menaxhimi i projekteve të softuerit
Qëllimi i kësaj lënde është t’u japë studentëve njohuri për mënyrën se si zhvillohet plani për menaxhimin e projekteve të softuerit për sisteme intensive softuerike; si të ngrihen mekanizma të monitorimit dhe të kontrollit; si të ndahen dhe të rivendosen burimet e projektit, si të ndiqet orari, buxheti, cilësia, produktiviteti dhe progresi; gjithashtu korniza se si të planifikohet për fazën e instalimit dhe përkrahjes të ciklit jetësor të projektit. Ato njëherësh e kuptojnë rëndësinë e strukturës së projektit, planifikimin e burimeve dhe ekzekutimin, si dhe instrumentet e matjes së progresit. Përveç kësaj, ata do të kuptojnë raportet në mes sigurimit të cilësisë, menaxhimit të konfigurimit, verifikimit dhe validimit e testit dhe përcaktimit të vlerës. Njëherësh ata do të kenë kuptim për çështjet kyçe në llogaritjen dhe përcaktimin e çmimit për njësi pune, motivimin e punëtorëve, udhëheqjen e ekipit të projektit dhe menaxhimin e cilësisë në përgjithësi.
-
[ECSSE-02] Testimi dhe analiza e softuerit
Softueri luan një rol të rëndësishëm në aktivitetet tona të përditshme, shpesh duke u siguruar shërbime kritike përdoruesve finalë. Është e rëndësishme që të sigurohemi që këto sisteme të funksionojnë sipas qëllimit, me nivel të lartë të cilësisë. Testimi dhe analiza e programeve janë dy teknika që përdoren për të siguruar cilësinë e softuerit. Këto teknika përdoren nga ana e zhvilluesve me qëllim që të vërtetohet, kontrollohet dhe vlerësohet cilësia e softuerit të prodhuar gjatë procesit të inxhinierisë softuerike. Kjo lëndë ka për qëllim që studentëve t’u sigurojë njohuri të avancuara të teknikave që përdoren për testimin e softuerit dhe analizën programeve. Studentët do të fitojnë njohuri mbi konceptet dhe teoritë që ndodhen pas këtyre teknikave. Gjithashtu, studentët do të mësojnë të përdorin mjetet e njohura ekzistuese që përkrahin detyrat e testimit dhe analizës dhe do të përballen me hulumtimet e reja në këtë fushë.
-
[ECSSE-03] Inxhinieria e kërkesave
Kjo lëndë mbulon konceptet e krijimit, përkufizimit dhe menaxhimit sistematik me kërkesat e softuerit për sistemet e mëdha, komplekse, të ndryshueshme ku dominon pjesa softuerike. Procesi mbulohet nga ana teknike, organizative si dhe nga perspektiva e menaxhimit, duke diskutuar paradigmat dhe metodologjitë e inxhinierisë së kërkesave që janë përdorur në të kaluarën, përdoren tash ose do të përdoren në të ardhmen. Këtu mbulohen qasjet informate, gjysmë-formale dhe formale, duke mbajtur baraspeshën ndërmjet teorisë dhe praktikës. Kjo nënkupton ndërtimin e modeleve njëherësh edhe të procesit të inxhinierisë së kërkesave edhe të produktit që është rezultat i këtij procesi, në lidhje me qëllimet/kërkesat/specifikimet funksionale dhe jo-funksionale, me përdorimin e një procesi sistematik të vendimmarrjes.
-
[ECSSE-04] Zhvillim softuerik me metodologjinë 'Agile'
Целта на предметот е да совладаат основните принципи и практики поврзани со следниве методи на агилно програмирање: Lean, Scrum, екстремно програмирање (XP), програмирање базирано на функции (FDD), Kanban и методи на динамично развивање на системот (DSDM).
-
[ECSSE-05] Zhvillimi i softuerit ‘Model - Driven’
Zhvillimi i softuerit ‘Model-Driven’ është një fushë e re me zhvillim të hovshëm në kërkimet e inxhinieringut softuerik në akademi dhe në praktikën industriale. Qëllimi i këtij moduli është që t’u vërë në pah studentëve me inxhinieringun ‘model-driven’, duke i mësuar ata se si të zgjedhin formalizmin koherent për të prodhuar modele të plota për analiza dhe dizajn të sistemeve, si dhe në cilën renditje duhet të prodhohen modelet e ndryshme dhe në fund si modelet nga një fazë e zhvillimit përdoren si hyrje/dalje në fazat e zhvillimit të ardhshëm. Në fund të kursit, studentët jo vetëm që do të jenë në gjendje për të analizuar, specifikuar dhe dizajnuar sisteme softuerike, por të jenë në gjendje të implementojnë aplikacione të ndryshme duke përdorur qasjen ‘model-driven’ dhe teknologji specifike.
-
[ECSSE-06] Sigurimi i cilësisë së softuerit dhe menaxhimi me rreziqet
Me rritjen e kompleksitetit të softuerit, dhe më qëllim të sigurimit të kualitetit më të lartë, duhet të përcaktohen procese dhe metodologji të qarta. Me këtë do të sigurohet se produkti përfundimtar ka kaluar nëpër teknika dhe procedura intensive dhe rigoroze të verifikimit dhe validimit. Për më tepër, është e nevojshme të bëhet një menaxhimi i mirë i rreziqeve me qëllim që të sigurohen procese më të sigurta. Kjo shndërrohet në një nivel më të lartë të sigurisë që sistemi softuerik do të kalojë testin e korrektësisë dhe të besueshmërisë. Qëllimi i kësaj lënde është që të ofrojë njohuri teorike dhe praktike mbi procesin e sigurimit të cilësisë dhe menaxhimit me rreziqet.
-
[ECS4060] Interakcioni njeri - kompjutor
Lënda ka për qëllim t’u mundësojë studentëve njohuri të teorisë dhe të praktikave të zhvillimit të softuerit që lidhen me komunikimin ndërmjet njerëzve dhe kompjuterëve, me qëllim të krijimit të aplikacioneve që mund të përdoren lehtësisht. Lënda mbulon aspektet psiko-motorike që ndikojnë në mënyrën si komunikojnë njerëzit me makinat. Nëpërmjet shembujve konkretë të aplikacioneve, studentët duhet të kuptojnë parimet dhe të jenë të aftë t’i aplikojnë ato gjatë dizajnimit të aplikacioneve të tyre.
-
[EMCS-01] Arkitekturat e orientuara në shërbime
Qëllimi i lëndës është që të ofrojë një studim më të thellë të arkitekturave të orientuara në shërbime (SOA) nga tri këndvështrime kryesore: biznes perspektiva, perspektiva arkitektonike dhe këndvështrimi teknologjik. Nga perspektiva e biznesit, adaptimi i SOA është thelbësore në sigurinë e zhdërvjelltësisë së biznesit, prandaj rëndësia e SOA në industri do të shpjegohet. Perspektiva arkitektonike do të trajtojë modele të ndryshme arkitekturore të zhvillimit të softuerit, me fokus të veçantë në atë të projektimit të SOA-s dhe të projektimit të modeleve në SOA. Nga perspektiva teknologjike, studentët do të kenë mundësinë për të fituar përvojën e nevojshme për të implementuar dhe për të zbatuar zgjidhje të ndryshme SOA që plotësojnë kërkesat funksionale dhe jo - funksionale.
-
[EMCS-03] Ueb Inxhinieringu
Интернетот стана главна платформа за испорака на ресурси. Целта на овој предмет е да се адресираат концептите, методите, технологиите и техниките за развој на висококвалитетни, доверливи и применливи веб-апликации. Во рамките на предметот се истражуваат пристапите, методологиите, техниките и алатките кои го поддржуваат нивниот дизајн, развој, еволуција и евалуација. Студентите ќе бидат способни да совладаат методи за веб-инженерство и техники кои вклучуваат уникатни аспекти на проблемот од оваа област, како што се: документ-ориентирана испорака, ситно-грануларен животен циклус, развој ориентиран кон крајниот корисник, клиент-сервер системска интеграција и различни нивоа на вештини за крајниот корисник, кои ќе овозможат соодветна оперативност, одржувањето и безбедноста на веб-апликација.
-
[EM480] Programimi në paradigm të shumëfishta
Qëllimi i lëndës është të prezantojë parimet dhe praktikat e dizajnimit dhe programimit të softuerit duke përdorur gjuhë që mundësojne mbështetje të qartë dhe të përshtatshme për paradigma të shumtë të programimit (p.sh., imperativ, të orientuar në objekte dhe funksional). Lënda synon të përgatisë studentët për rolet si krijues dhe programues të sistemeve kompjuterike në vendin e ardhshëm të punës. Në të ardhmen, programuesit ekspertë do të duhet të jenë të njohur me programimin në paradigma të shumëfishta. Shumica e gjuhëve po evoluojnë për të përfshirë tipare të nxjerra nga paradigma të shumta - imperativ, të orientuar në objekte, funksional, konkurent, etj. Gjithashtu, lënda synon të aftësojë studentët për kryerjen e kërkimeve në temat e lidhura me inxhinierinë e softuerit dhe gjuhët e programimit.
-
[EM481] Inxhinieria softuerike për sistemet e shpërndarjes
Rrjetet kompjuterike në zhvillim dhe teknologjia e komunikimit ofrojnë një themel të ri teknologjik për hartimin e sistemeve softuerike. Lënda kombinon një sërë qasjesh të reja për inxhinierinë e softuerit për aplikacionet e shpërndara. Ai u siguron studentëve njohuritë më të fundit të fushës dhe zhvillon aftësitë e tyre praktike për të përmbushur kërkesat aktuale industriale, si dhe rrit aftësinë e tyre për t'u përshtatur me zhvillimet e reja të teknologjisë së nesërme.
Semestri 2
-
[MCS-101]
[6 SETK]
Bazat e të dhënave të avancuara
Qëllimet e kësaj lënde janë vazhdimi i studimit të thelluar të bazave të të dhënave. Lënda është vazhdim i lëndës Bazat e të dhënave nga cikli i parë i studimeve. Ajo fillon me një përsëritje të dizajnimit konceptual dhe vazhdon me dizajnimin konceptual të zgjeruar. Në të sqarohet koncepti i normalizimit të skemave të bazës së të dhënave, përkufizohen format normale dhe aplikohen në dizajnimin e bazave të të dhënave. Pastaj vazhdon me mënyrat e ruajtjes (memorimit) të të dhënave, paraqitjen (prezantimin) e të dhënave, arkitekturën e sistemit për udhëheqje me bazat e të dhënave, procesimin dhe optimizimin e përzgjedhësve, transakcionet, teknikat e kontrollit të njëkohshmërisë, teknikat e rikthimit të bazës së të dhënave dhe sigurimi i bazës së të dhënave dhe autentifikimi.
-
[MCS-302]
[6 SETK]
Inxhinieria e avancuar e të dhënave
Qëllimi i kësaj lënde është të pajisë studentët me njohuri dhe të kuptuarit e koncepteve të avancuara në inxhinierinë softuerike. Duke filluar nga specifikacionet formale, cilat notacione, simbole dhe specifikime ("metoda formale") janë të nevojshme për të përcaktuar një sistem formal softuerik? Studentët do të njihen me ndërtimin e një specifikimi të qartë formal. Ajo gjithashtu synon të trajtojë aspektet e inxhinierisë softuerike të avancuar: cilat janë aktivitetet kryesore teknike të kryera gjatë procesit të zhvillimit te procesit softuerik? Çfarë inxhinieri softuerike të bazuar në komponentë është përdorur për të krijuar sisteme me komponentë të përdorshëm? Si realizohet një klient / server arkitekturë të ndikojë në mënyrën e softuerit që është zhvilluar? A janë konceptet dhe parimet e inxhinierisë softuerike të aplikueshme për aplikacionet të bazuara në ueb dhe produkte në ueb?
-
[CM131]
[6 SETK]
Zhvillimi i mikroserviseve
Qëllimi i kësaj lënde është:
Identifikimi i karakteristikave të mikro-shërbimeve dhe përfitimet që ato ofrojnë;
Të mësuarit e platformave dhe kornizave të ndryshme për të ndërtuar mikro-shërbime me të vërtetë reaktive;
Të mësuarit se si të zhvillohen mikro-shërbime që mund të mirëmbahen, testohen dhe shkallëzohen;
Të mësuarit se si të përdoren mjete të tilla siç është 'postman' për të provuar mikro-shërbimet;
Të mësuarit se si të hartoen dhe zbatohen teste efektive për mikro-shërbimet;
Monitoroimi dhe mirëmbajtja e mikrosherbimeve në ekosistemet e mëdha dhe në re(cloud).
-
[6 SETK]
Lëndë zgjedhore e përgjithshme
-
[MFE11] Menaxhimi i projekteve
Me përfundimin e suksesshëm të lëndës, studentët do të jenë në gjendje:
- Të planifikojnë aktivitetet e nevojshme për zbatimin e projektit, të identifikojnë ndërvarësitë e tyre, kohëzgjatjen si dhe kostot e tyre;
- Të përgatisin raportet e nevojshme dhe të kryejnë të gjitha komunikimet e nevojshme ndërmjet projektit dhe klientit, si dhe në mes të anëtarëve të ekipit dhe të aktorëve të tjerë;
- Të strukturojnë projektin dhe aktivitetet e tij përbërëse;
- Të përgatisin një Gantt-tabelë dhe një plan të rrjetit për projektin dhe të identifikojnë kohën më të shkurtër të nevojshme për të përfunduar projektin;
- Të përdorin MS Project si një mjet në procesin e planifikimit, zbatimit dhe rishikimit të projektit;
- Të përcaktojnë projektin, të identifikojnë lëminë dhe objektivat e tij, si dhe të zhvillojnë specifikat e projektit;
-
[?F?12] Metodat e optimizimit
Qëllimi i kësaj lënde është që t’i prezantojë teknikat e modelimit dhe të optimizimit me qëlim të aftësimit të studentëve në zhvillimin e modeleve të cilat shfrytëzohen për zgjidhjen e problemeve reale në lëmin e shkencave kompjuterike. Në mes tjerash kjo lëndë ka për qëllim ta analizojë rëndësinë e faktorizimit matricor si një mjet shumë i rëndësishëm që ofron modalitete për optimizimin e zgjidhjes së algoritmeve të ndryshme numerike me interes bazik për zgjidhjen e problemeve të ndryshme nga sfera e shkencave kompjuterike. Nëpërmjet kësaj lënde studentët do të kenë mundësi t’i mësojnë teorinë bazike të optimizimit sdhe metodat për caktimin e optimumit. Do të analizohen metodat e ndryshme të optimizimit sikurse që është simpleks metoda, problemi i dualitetit si dhe sensitiviteti i problemeve të programimit linear. Qëllimi, po ashtu, është analiza e zbatimit kompjuterik të secilit problem të analizuar duke ofruar edhe modelin përkatës për optimizim.
-
[MFE15] Аplikacionet e TI për përpilimin e një punimi shkencor
Qëllimi i kësaj lënde është:
- T’ua tregojë studentëve elementet teknike, strukturën e tekstit dhe dizajnin e i një punimi shkencor.
- T’u mundësojë studentëve të fitojnë njohuri më të thelluara dhe shkathtësi nga kapitujt e zgjedhur të aplikacioneve TI që do t’u duhen për përpunimin e punimeve shkencore e profesionale.
- Zbatimi praktik i këtyre objektivave, gjatë përpunimit të punimit individual shkencor.
-
[MFE04] Kapituj të zgjedhur të avancuar nga aplikacionet për përpunimin statistikor të të dhënave
Qëllimi i kësaj lënde është:
- T’u tregohen studentëve elementet teknike nga lëmi i statistikës: organizimi, përpunimi, krahasimi përmes analizave dhe publikimi i të dhënave.
- T’u mundësojë studentëve të përfitojnë njohuri dhe shkathtësi më të përparuara nga kapitujt e zgjedhur të avancuar të aplikacioneve për përpunimin statistikor të të dhënave.
- Zbatimi praktik i këtyre objektivave në përpunimin statistikor të të dhënave të marra nga pyetësorët, kontributet, studimet shkencore dhe dokumentet tjera.
-
[ECS3060] Etika profesionale e TI
Qëllimet e lëndës:
- Të zhvillon kuptueshmërinë për gjendjen reale në relacionet mes kompjuterëve, ndryshimeve të teknologjisë, dhe shoqërisë.
- Të vejë në pah rolin e fuqishëm që kompjuterët dhe profesionistët e kompjuterëve kanë në shoqërinë e teknologjisë;
- Të ofron të kuptuarit e koncepteve etike që janë me rendësi për shfrytëzuesit e kompjuterëve dhe profesionistët;
- Të kontribon në arritjen e eksperiencës së nevojshme në shqyrtimin e çështjeve etike dhe zgjidhjen e dilemave etike.
-
[ECS-507] Llogaritjet numerike
Lënda është e dizajnuar ashtu që t’i pajisë studentët me konceptet dhe metodat e llogaritjeve numerike. Tendenca e parë është t’i pajisë studentët me njohuri nëpërmjet dhënies së një hyrjeje të qartë të metodave numerike. Ato kanë zbatim të madh në zgjidhjen e problemeve të ndryshme të cilat mund të zgjidhen vetëm nëpërmejt shfrytëzimit të kompjuterëve. Për këtë shkak aftësimi i studentëve me njohuri në lidhje me mënyrat e zgjidhjes së problemeve numerike do t’i ndihmojë ata jo vetëm t’i zbatojnë të njëjtat në lëmenjtë tjerë, por thjesht do t’i ndihmojë të bëhen shkencëtarë më të mirë kompjuterikë. Pas një analize të shkurtër të mënyrave se si numrat mund të paraqiten dhe se si mund të manipulohet me ta nëpërmjet kompjuterit, qëllimi është të njihen me problemet fundamentale të teorisë së njehsimeve, sikurse që është zgjidhja e barazimeve e shoqëruar me teorinë e përafrimeve. Do ta trajtojmë saktësinë e metodave numerike, por po ashtu qëllimi është t’ii trajtojmë problemet e evaluimit numerik të funksioneve, siç që është diferencimi dhe integrimi numerik.
-
[CCS-804] Siguria e informaciоnit
Lënda mëson parimet e sigurisë kompjuterike nga një pikëpamje e aplikuar dhe siguron përvojë direkte me kërcënimet e sigurisë dhe kundërmasat. Gjithashtu lënda përfshinë parime dhe shkathtësi të dobishme për marrjen e vendimeve të sigurisë te bazuar ne informata, dhe për të kuptuar se si siguria ndërvepron me botën rreth saj. Temat e aplikuara përfshijnë kriptografinë, kontrollin e autorizimit, sigurinë e sistemeve operative dhe sigurinë e ueb-it dhe rrjetit. Tema të tjera përfshijnë parimet e përgjithshme të sigurisë, faktorët njerëzorë siç janë besimi dhe inxhinieria sociale, siguria e sistemeve komplekse dhe ekonomia e sigurisë. Lëndai synon të balancojë teorinë dhe praktikën.
-
[EM479] Teknologjitë për Big Data
Përparimet e fundit teknologjike që ulin kostot e pajisjeve dhe internetin e gjërave kanë çuar në një shpërthim të shpejtë në sasinë e të dhënave të gjeneruara në një larmi fushash, duke përfshirë shkencën e drejtuar nga të dhënat, telekomunikacionet, mediat sociale, tregtinë elektronike në shkallë të gjerë, të dhënat mjekësore dhe shëndetin elektronik. Të dhënat e mëdha i referohen aftësisë së shfrytëzimit të këtyre sasive masive jashtëzakonisht heterogjene në strukturë dhe përmbajtje të të dhënave që gjenerohen në mënyrë rutinore në një shkallë të paparë dhe nga një larmi gjithnjë e në rritje të burimeve të të dhënave. Biznesi dhe industria përdorin të dhënat e tyre të mëdha për të nxjerrë një kuptim më të mirë të nevojave dhe sjelljes së klientëve, për të zhvilluar produkte të reja të synuara dhe për të ulur kostot operacionale. Përparësitë konkuruese dhe fitimi i produktivitetit që sollën të dhënat e mëdha çuan në një numër të madh të projekteve për të dhënat e mëdha, si dhe mungesës së njerëzve me aftësitë e kërkuara për të punuar me to. Lënda ka për qëllim t'i prezantojë studentët në këtë fushë me hov te madh të zhvilimit si dhe është dizajnuar për të ndërtuar njohuritë dhe konceptet e arkitekturave të sistemeve të të dhënave të mëdha, dhe për t'u pajisur me njohuri mbi teknologjitë kryesore të përdorura në projektet e të dhënave të mëdha.
-
[6 SETK]
Lëndë zgjedhore profesionale
-
[ECSSE-01] Menaxhimi i projekteve të softuerit
Qëllimi i kësaj lënde është t’u japë studentëve njohuri për mënyrën se si zhvillohet plani për menaxhimin e projekteve të softuerit për sisteme intensive softuerike; si të ngrihen mekanizma të monitorimit dhe të kontrollit; si të ndahen dhe të rivendosen burimet e projektit, si të ndiqet orari, buxheti, cilësia, produktiviteti dhe progresi; gjithashtu korniza se si të planifikohet për fazën e instalimit dhe përkrahjes të ciklit jetësor të projektit. Ato njëherësh e kuptojnë rëndësinë e strukturës së projektit, planifikimin e burimeve dhe ekzekutimin, si dhe instrumentet e matjes së progresit. Përveç kësaj, ata do të kuptojnë raportet në mes sigurimit të cilësisë, menaxhimit të konfigurimit, verifikimit dhe validimit e testit dhe përcaktimit të vlerës. Njëherësh ata do të kenë kuptim për çështjet kyçe në llogaritjen dhe përcaktimin e çmimit për njësi pune, motivimin e punëtorëve, udhëheqjen e ekipit të projektit dhe menaxhimin e cilësisë në përgjithësi.
-
[ECSSE-02] Testimi dhe analiza e softuerit
Softueri luan një rol të rëndësishëm në aktivitetet tona të përditshme, shpesh duke u siguruar shërbime kritike përdoruesve finalë. Është e rëndësishme që të sigurohemi që këto sisteme të funksionojnë sipas qëllimit, me nivel të lartë të cilësisë. Testimi dhe analiza e programeve janë dy teknika që përdoren për të siguruar cilësinë e softuerit. Këto teknika përdoren nga ana e zhvilluesve me qëllim që të vërtetohet, kontrollohet dhe vlerësohet cilësia e softuerit të prodhuar gjatë procesit të inxhinierisë softuerike. Kjo lëndë ka për qëllim që studentëve t’u sigurojë njohuri të avancuara të teknikave që përdoren për testimin e softuerit dhe analizën programeve. Studentët do të fitojnë njohuri mbi konceptet dhe teoritë që ndodhen pas këtyre teknikave. Gjithashtu, studentët do të mësojnë të përdorin mjetet e njohura ekzistuese që përkrahin detyrat e testimit dhe analizës dhe do të përballen me hulumtimet e reja në këtë fushë.
-
[ECSSE-03] Inxhinieria e kërkesave
Kjo lëndë mbulon konceptet e krijimit, përkufizimit dhe menaxhimit sistematik me kërkesat e softuerit për sistemet e mëdha, komplekse, të ndryshueshme ku dominon pjesa softuerike. Procesi mbulohet nga ana teknike, organizative si dhe nga perspektiva e menaxhimit, duke diskutuar paradigmat dhe metodologjitë e inxhinierisë së kërkesave që janë përdorur në të kaluarën, përdoren tash ose do të përdoren në të ardhmen. Këtu mbulohen qasjet informate, gjysmë-formale dhe formale, duke mbajtur baraspeshën ndërmjet teorisë dhe praktikës. Kjo nënkupton ndërtimin e modeleve njëherësh edhe të procesit të inxhinierisë së kërkesave edhe të produktit që është rezultat i këtij procesi, në lidhje me qëllimet/kërkesat/specifikimet funksionale dhe jo-funksionale, me përdorimin e një procesi sistematik të vendimmarrjes.
-
[ECSSE-04] Zhvillim softuerik me metodologjinë 'Agile'
Целта на предметот е да совладаат основните принципи и практики поврзани со следниве методи на агилно програмирање: Lean, Scrum, екстремно програмирање (XP), програмирање базирано на функции (FDD), Kanban и методи на динамично развивање на системот (DSDM).
-
[ECSSE-05] Zhvillimi i softuerit ‘Model - Driven’
Zhvillimi i softuerit ‘Model-Driven’ është një fushë e re me zhvillim të hovshëm në kërkimet e inxhinieringut softuerik në akademi dhe në praktikën industriale. Qëllimi i këtij moduli është që t’u vërë në pah studentëve me inxhinieringun ‘model-driven’, duke i mësuar ata se si të zgjedhin formalizmin koherent për të prodhuar modele të plota për analiza dhe dizajn të sistemeve, si dhe në cilën renditje duhet të prodhohen modelet e ndryshme dhe në fund si modelet nga një fazë e zhvillimit përdoren si hyrje/dalje në fazat e zhvillimit të ardhshëm. Në fund të kursit, studentët jo vetëm që do të jenë në gjendje për të analizuar, specifikuar dhe dizajnuar sisteme softuerike, por të jenë në gjendje të implementojnë aplikacione të ndryshme duke përdorur qasjen ‘model-driven’ dhe teknologji specifike.
-
[ECSSE-06] Sigurimi i cilësisë së softuerit dhe menaxhimi me rreziqet
Me rritjen e kompleksitetit të softuerit, dhe më qëllim të sigurimit të kualitetit më të lartë, duhet të përcaktohen procese dhe metodologji të qarta. Me këtë do të sigurohet se produkti përfundimtar ka kaluar nëpër teknika dhe procedura intensive dhe rigoroze të verifikimit dhe validimit. Për më tepër, është e nevojshme të bëhet një menaxhimi i mirë i rreziqeve me qëllim që të sigurohen procese më të sigurta. Kjo shndërrohet në një nivel më të lartë të sigurisë që sistemi softuerik do të kalojë testin e korrektësisë dhe të besueshmërisë. Qëllimi i kësaj lënde është që të ofrojë njohuri teorike dhe praktike mbi procesin e sigurimit të cilësisë dhe menaxhimit me rreziqet.
-
[ECS4060] Interakcioni njeri - kompjutor
Lënda ka për qëllim t’u mundësojë studentëve njohuri të teorisë dhe të praktikave të zhvillimit të softuerit që lidhen me komunikimin ndërmjet njerëzve dhe kompjuterëve, me qëllim të krijimit të aplikacioneve që mund të përdoren lehtësisht. Lënda mbulon aspektet psiko-motorike që ndikojnë në mënyrën si komunikojnë njerëzit me makinat. Nëpërmjet shembujve konkretë të aplikacioneve, studentët duhet të kuptojnë parimet dhe të jenë të aftë t’i aplikojnë ato gjatë dizajnimit të aplikacioneve të tyre.
-
[EMCS-01] Arkitekturat e orientuara në shërbime
Qëllimi i lëndës është që të ofrojë një studim më të thellë të arkitekturave të orientuara në shërbime (SOA) nga tri këndvështrime kryesore: biznes perspektiva, perspektiva arkitektonike dhe këndvështrimi teknologjik. Nga perspektiva e biznesit, adaptimi i SOA është thelbësore në sigurinë e zhdërvjelltësisë së biznesit, prandaj rëndësia e SOA në industri do të shpjegohet. Perspektiva arkitektonike do të trajtojë modele të ndryshme arkitekturore të zhvillimit të softuerit, me fokus të veçantë në atë të projektimit të SOA-s dhe të projektimit të modeleve në SOA. Nga perspektiva teknologjike, studentët do të kenë mundësinë për të fituar përvojën e nevojshme për të implementuar dhe për të zbatuar zgjidhje të ndryshme SOA që plotësojnë kërkesat funksionale dhe jo - funksionale.
-
[EMCS-03] Ueb Inxhinieringu
Интернетот стана главна платформа за испорака на ресурси. Целта на овој предмет е да се адресираат концептите, методите, технологиите и техниките за развој на висококвалитетни, доверливи и применливи веб-апликации. Во рамките на предметот се истражуваат пристапите, методологиите, техниките и алатките кои го поддржуваат нивниот дизајн, развој, еволуција и евалуација. Студентите ќе бидат способни да совладаат методи за веб-инженерство и техники кои вклучуваат уникатни аспекти на проблемот од оваа област, како што се: документ-ориентирана испорака, ситно-грануларен животен циклус, развој ориентиран кон крајниот корисник, клиент-сервер системска интеграција и различни нивоа на вештини за крајниот корисник, кои ќе овозможат соодветна оперативност, одржувањето и безбедноста на веб-апликација.
-
[EM480] Programimi në paradigm të shumëfishta
Qëllimi i lëndës është të prezantojë parimet dhe praktikat e dizajnimit dhe programimit të softuerit duke përdorur gjuhë që mundësojne mbështetje të qartë dhe të përshtatshme për paradigma të shumtë të programimit (p.sh., imperativ, të orientuar në objekte dhe funksional). Lënda synon të përgatisë studentët për rolet si krijues dhe programues të sistemeve kompjuterike në vendin e ardhshëm të punës. Në të ardhmen, programuesit ekspertë do të duhet të jenë të njohur me programimin në paradigma të shumëfishta. Shumica e gjuhëve po evoluojnë për të përfshirë tipare të nxjerra nga paradigma të shumta - imperativ, të orientuar në objekte, funksional, konkurent, etj. Gjithashtu, lënda synon të aftësojë studentët për kryerjen e kërkimeve në temat e lidhura me inxhinierinë e softuerit dhe gjuhët e programimit.
-
[EM481] Inxhinieria softuerike për sistemet e shpërndarjes
Rrjetet kompjuterike në zhvillim dhe teknologjia e komunikimit ofrojnë një themel të ri teknologjik për hartimin e sistemeve softuerike. Lënda kombinon një sërë qasjesh të reja për inxhinierinë e softuerit për aplikacionet e shpërndara. Ai u siguron studentëve njohuritë më të fundit të fushës dhe zhvillon aftësitë e tyre praktike për të përmbushur kërkesat aktuale industriale, si dhe rrit aftësinë e tyre për t'u përshtatur me zhvillimet e reja të teknologjisë së nesërme.
Semestri 3
-
[MCS-303]
[6 SETK]
Metodologjia e hulumtimit
Qëllimi i kësaj lënde është që studentët të fitojnë njohuri dhe të kuptuarit e teorive të ndryshme shkencore dhe metodologjitë. Fillimisht studentëve do t’u shpjegohen konceptet themelore dhe përkufizimet teorike dhe mostrat e të gjitha metodave ekzistuese të hulumtimit, hipoteza të drejtpërdrejta dhe indirekte, variablat, vlefshmëria e rezultateve, BIAS-i dhe paragjykimet dhe cilësive shkencore dhe metodologjitë sasiore të kërkimit dhe qasjet e tjera metodologjike. Për çdo kapitull studentët do të kryejnë edhe detyra praktike. Pas përfundimit me sukses të kësaj lënde, studentët do të jenë në gjendje: ta dinë dhe ta kuptojnë rëndësinë e koncepteve themelore shkencore; t’i mësojnë teknikat për hulumtim dhe kërkim efikas të informacionit dhe qasje efikase në informacione dhe literaturë relevante; t’i identifikojnë, t’i përshkruajnë dhe t’i formulojnë problemet shkencore; të bëjnë një zgjedhje të kujdesshme të qasjeve alternative kërkimore, të përshkruajnë me kujdes; të krahasojnë dhe të shpjegojnë avantazhet dhe disavantazhet e metodave të ndryshme shkencore për mbledhjen dhe analizimin e të dhënave në kërkime sasiore dhe cilësore; t’i aplikojnë metodat themelore shkencore për të analizuar të dhënat sasiore dhe cilësore; të sigurojnë korniza teorike themelore mbi të cilat do të ndërtohen kërkimet; t’i shqyrtojnë ato dhe të bëjnë një vlerësim të publikimeve teknike dhe atyre shkencore.
-
[MCS-203]
[6 SETK]
Programim i distibuar
Në këtë lëndë studentët e ciklit pasdiplomik njoftohen me tema të avancuara të softuerëve, algoritmeve dhe modeleve të sistemeve të shpërndara. Në mënyrë të veçantë, në këtë lëndë do të theksohen teknikat e fundit të përdorura nga sistemet e shpërndara si: sistemet e shpërndara të skedarëve, “lock” shërbimet, qendrat e të dhënave të ndërmarrjeve, shërbimet në “cloud”, rrjetat sensorike pa tel dhe aplikacionet e qëndrueshme. Studimet e rasteve do të bëhen duke u bazuar në sisteme të shpërndara reale si dhe do të rishikohet literatura e fundit kërkimore në këtë fushë.
-
[CM132]
[6 SETK]
Zvillimi i sofuerit për ueb dhe njësi mobile
Lënda synon t'ju ofrojë studentëve njohuri për teknologjitë e përdorura për ndërtimin e aplikacioneve në internet dhe pajisje mobile. Përveç aspekteve të përgjithshme të teknologjive specifike në platforma të ndryshme, përqendrimi do të jetë në zhvillimin e softuerit që mund të funksionojë në shumë platforma njëkohësisht, teknologji që bazohen zakonisht rreth gjuhës së programimit JavaScript. Përveç teknikave për zhvillimin, publikimin dhe mirëmbajtjen e këtij lloji të softuerit, lënda do të mbulojë përfitimet dhe kufizimet ose vështirësitë që hasim në zhvillimin e një softueri të tillë.
-
[6 SETK]
Lëndë zgjedhore profesionale
-
[ECSSE-01] Menaxhimi i projekteve të softuerit
Qëllimi i kësaj lënde është t’u japë studentëve njohuri për mënyrën se si zhvillohet plani për menaxhimin e projekteve të softuerit për sisteme intensive softuerike; si të ngrihen mekanizma të monitorimit dhe të kontrollit; si të ndahen dhe të rivendosen burimet e projektit, si të ndiqet orari, buxheti, cilësia, produktiviteti dhe progresi; gjithashtu korniza se si të planifikohet për fazën e instalimit dhe përkrahjes të ciklit jetësor të projektit. Ato njëherësh e kuptojnë rëndësinë e strukturës së projektit, planifikimin e burimeve dhe ekzekutimin, si dhe instrumentet e matjes së progresit. Përveç kësaj, ata do të kuptojnë raportet në mes sigurimit të cilësisë, menaxhimit të konfigurimit, verifikimit dhe validimit e testit dhe përcaktimit të vlerës. Njëherësh ata do të kenë kuptim për çështjet kyçe në llogaritjen dhe përcaktimin e çmimit për njësi pune, motivimin e punëtorëve, udhëheqjen e ekipit të projektit dhe menaxhimin e cilësisë në përgjithësi.
-
[ECSSE-02] Testimi dhe analiza e softuerit
Softueri luan një rol të rëndësishëm në aktivitetet tona të përditshme, shpesh duke u siguruar shërbime kritike përdoruesve finalë. Është e rëndësishme që të sigurohemi që këto sisteme të funksionojnë sipas qëllimit, me nivel të lartë të cilësisë. Testimi dhe analiza e programeve janë dy teknika që përdoren për të siguruar cilësinë e softuerit. Këto teknika përdoren nga ana e zhvilluesve me qëllim që të vërtetohet, kontrollohet dhe vlerësohet cilësia e softuerit të prodhuar gjatë procesit të inxhinierisë softuerike. Kjo lëndë ka për qëllim që studentëve t’u sigurojë njohuri të avancuara të teknikave që përdoren për testimin e softuerit dhe analizën programeve. Studentët do të fitojnë njohuri mbi konceptet dhe teoritë që ndodhen pas këtyre teknikave. Gjithashtu, studentët do të mësojnë të përdorin mjetet e njohura ekzistuese që përkrahin detyrat e testimit dhe analizës dhe do të përballen me hulumtimet e reja në këtë fushë.
-
[ECSSE-03] Inxhinieria e kërkesave
Kjo lëndë mbulon konceptet e krijimit, përkufizimit dhe menaxhimit sistematik me kërkesat e softuerit për sistemet e mëdha, komplekse, të ndryshueshme ku dominon pjesa softuerike. Procesi mbulohet nga ana teknike, organizative si dhe nga perspektiva e menaxhimit, duke diskutuar paradigmat dhe metodologjitë e inxhinierisë së kërkesave që janë përdorur në të kaluarën, përdoren tash ose do të përdoren në të ardhmen. Këtu mbulohen qasjet informate, gjysmë-formale dhe formale, duke mbajtur baraspeshën ndërmjet teorisë dhe praktikës. Kjo nënkupton ndërtimin e modeleve njëherësh edhe të procesit të inxhinierisë së kërkesave edhe të produktit që është rezultat i këtij procesi, në lidhje me qëllimet/kërkesat/specifikimet funksionale dhe jo-funksionale, me përdorimin e një procesi sistematik të vendimmarrjes.
-
[ECSSE-04] Zhvillim softuerik me metodologjinë 'Agile'
Целта на предметот е да совладаат основните принципи и практики поврзани со следниве методи на агилно програмирање: Lean, Scrum, екстремно програмирање (XP), програмирање базирано на функции (FDD), Kanban и методи на динамично развивање на системот (DSDM).
-
[ECSSE-05] Zhvillimi i softuerit ‘Model - Driven’
Zhvillimi i softuerit ‘Model-Driven’ është një fushë e re me zhvillim të hovshëm në kërkimet e inxhinieringut softuerik në akademi dhe në praktikën industriale. Qëllimi i këtij moduli është që t’u vërë në pah studentëve me inxhinieringun ‘model-driven’, duke i mësuar ata se si të zgjedhin formalizmin koherent për të prodhuar modele të plota për analiza dhe dizajn të sistemeve, si dhe në cilën renditje duhet të prodhohen modelet e ndryshme dhe në fund si modelet nga një fazë e zhvillimit përdoren si hyrje/dalje në fazat e zhvillimit të ardhshëm. Në fund të kursit, studentët jo vetëm që do të jenë në gjendje për të analizuar, specifikuar dhe dizajnuar sisteme softuerike, por të jenë në gjendje të implementojnë aplikacione të ndryshme duke përdorur qasjen ‘model-driven’ dhe teknologji specifike.
-
[ECSSE-06] Sigurimi i cilësisë së softuerit dhe menaxhimi me rreziqet
Me rritjen e kompleksitetit të softuerit, dhe më qëllim të sigurimit të kualitetit më të lartë, duhet të përcaktohen procese dhe metodologji të qarta. Me këtë do të sigurohet se produkti përfundimtar ka kaluar nëpër teknika dhe procedura intensive dhe rigoroze të verifikimit dhe validimit. Për më tepër, është e nevojshme të bëhet një menaxhimi i mirë i rreziqeve me qëllim që të sigurohen procese më të sigurta. Kjo shndërrohet në një nivel më të lartë të sigurisë që sistemi softuerik do të kalojë testin e korrektësisë dhe të besueshmërisë. Qëllimi i kësaj lënde është që të ofrojë njohuri teorike dhe praktike mbi procesin e sigurimit të cilësisë dhe menaxhimit me rreziqet.
-
[ECS4060] Interakcioni njeri - kompjutor
Lënda ka për qëllim t’u mundësojë studentëve njohuri të teorisë dhe të praktikave të zhvillimit të softuerit që lidhen me komunikimin ndërmjet njerëzve dhe kompjuterëve, me qëllim të krijimit të aplikacioneve që mund të përdoren lehtësisht. Lënda mbulon aspektet psiko-motorike që ndikojnë në mënyrën si komunikojnë njerëzit me makinat. Nëpërmjet shembujve konkretë të aplikacioneve, studentët duhet të kuptojnë parimet dhe të jenë të aftë t’i aplikojnë ato gjatë dizajnimit të aplikacioneve të tyre.
-
[EMCS-01] Arkitekturat e orientuara në shërbime
Qëllimi i lëndës është që të ofrojë një studim më të thellë të arkitekturave të orientuara në shërbime (SOA) nga tri këndvështrime kryesore: biznes perspektiva, perspektiva arkitektonike dhe këndvështrimi teknologjik. Nga perspektiva e biznesit, adaptimi i SOA është thelbësore në sigurinë e zhdërvjelltësisë së biznesit, prandaj rëndësia e SOA në industri do të shpjegohet. Perspektiva arkitektonike do të trajtojë modele të ndryshme arkitekturore të zhvillimit të softuerit, me fokus të veçantë në atë të projektimit të SOA-s dhe të projektimit të modeleve në SOA. Nga perspektiva teknologjike, studentët do të kenë mundësinë për të fituar përvojën e nevojshme për të implementuar dhe për të zbatuar zgjidhje të ndryshme SOA që plotësojnë kërkesat funksionale dhe jo - funksionale.
-
[EMCS-03] Ueb Inxhinieringu
Интернетот стана главна платформа за испорака на ресурси. Целта на овој предмет е да се адресираат концептите, методите, технологиите и техниките за развој на висококвалитетни, доверливи и применливи веб-апликации. Во рамките на предметот се истражуваат пристапите, методологиите, техниките и алатките кои го поддржуваат нивниот дизајн, развој, еволуција и евалуација. Студентите ќе бидат способни да совладаат методи за веб-инженерство и техники кои вклучуваат уникатни аспекти на проблемот од оваа област, како што се: документ-ориентирана испорака, ситно-грануларен животен циклус, развој ориентиран кон крајниот корисник, клиент-сервер системска интеграција и различни нивоа на вештини за крајниот корисник, кои ќе овозможат соодветна оперативност, одржувањето и безбедноста на веб-апликација.
-
[EM480] Programimi në paradigm të shumëfishta
Qëllimi i lëndës është të prezantojë parimet dhe praktikat e dizajnimit dhe programimit të softuerit duke përdorur gjuhë që mundësojne mbështetje të qartë dhe të përshtatshme për paradigma të shumtë të programimit (p.sh., imperativ, të orientuar në objekte dhe funksional). Lënda synon të përgatisë studentët për rolet si krijues dhe programues të sistemeve kompjuterike në vendin e ardhshëm të punës. Në të ardhmen, programuesit ekspertë do të duhet të jenë të njohur me programimin në paradigma të shumëfishta. Shumica e gjuhëve po evoluojnë për të përfshirë tipare të nxjerra nga paradigma të shumta - imperativ, të orientuar në objekte, funksional, konkurent, etj. Gjithashtu, lënda synon të aftësojë studentët për kryerjen e kërkimeve në temat e lidhura me inxhinierinë e softuerit dhe gjuhët e programimit.
-
[EM481] Inxhinieria softuerike për sistemet e shpërndarjes
Rrjetet kompjuterike në zhvillim dhe teknologjia e komunikimit ofrojnë një themel të ri teknologjik për hartimin e sistemeve softuerike. Lënda kombinon një sërë qasjesh të reja për inxhinierinë e softuerit për aplikacionet e shpërndara. Ai u siguron studentëve njohuritë më të fundit të fushës dhe zhvillon aftësitë e tyre praktike për të përmbushur kërkesat aktuale industriale, si dhe rrit aftësinë e tyre për t'u përshtatur me zhvillimet e reja të teknologjisë së nesërme.
-
[6 SETK]
Lëndë zgjedhore profesionale
-
[ECSSE-01] Menaxhimi i projekteve të softuerit
Qëllimi i kësaj lënde është t’u japë studentëve njohuri për mënyrën se si zhvillohet plani për menaxhimin e projekteve të softuerit për sisteme intensive softuerike; si të ngrihen mekanizma të monitorimit dhe të kontrollit; si të ndahen dhe të rivendosen burimet e projektit, si të ndiqet orari, buxheti, cilësia, produktiviteti dhe progresi; gjithashtu korniza se si të planifikohet për fazën e instalimit dhe përkrahjes të ciklit jetësor të projektit. Ato njëherësh e kuptojnë rëndësinë e strukturës së projektit, planifikimin e burimeve dhe ekzekutimin, si dhe instrumentet e matjes së progresit. Përveç kësaj, ata do të kuptojnë raportet në mes sigurimit të cilësisë, menaxhimit të konfigurimit, verifikimit dhe validimit e testit dhe përcaktimit të vlerës. Njëherësh ata do të kenë kuptim për çështjet kyçe në llogaritjen dhe përcaktimin e çmimit për njësi pune, motivimin e punëtorëve, udhëheqjen e ekipit të projektit dhe menaxhimin e cilësisë në përgjithësi.
-
[ECSSE-02] Testimi dhe analiza e softuerit
Softueri luan një rol të rëndësishëm në aktivitetet tona të përditshme, shpesh duke u siguruar shërbime kritike përdoruesve finalë. Është e rëndësishme që të sigurohemi që këto sisteme të funksionojnë sipas qëllimit, me nivel të lartë të cilësisë. Testimi dhe analiza e programeve janë dy teknika që përdoren për të siguruar cilësinë e softuerit. Këto teknika përdoren nga ana e zhvilluesve me qëllim që të vërtetohet, kontrollohet dhe vlerësohet cilësia e softuerit të prodhuar gjatë procesit të inxhinierisë softuerike. Kjo lëndë ka për qëllim që studentëve t’u sigurojë njohuri të avancuara të teknikave që përdoren për testimin e softuerit dhe analizën programeve. Studentët do të fitojnë njohuri mbi konceptet dhe teoritë që ndodhen pas këtyre teknikave. Gjithashtu, studentët do të mësojnë të përdorin mjetet e njohura ekzistuese që përkrahin detyrat e testimit dhe analizës dhe do të përballen me hulumtimet e reja në këtë fushë.
-
[ECSSE-03] Inxhinieria e kërkesave
Kjo lëndë mbulon konceptet e krijimit, përkufizimit dhe menaxhimit sistematik me kërkesat e softuerit për sistemet e mëdha, komplekse, të ndryshueshme ku dominon pjesa softuerike. Procesi mbulohet nga ana teknike, organizative si dhe nga perspektiva e menaxhimit, duke diskutuar paradigmat dhe metodologjitë e inxhinierisë së kërkesave që janë përdorur në të kaluarën, përdoren tash ose do të përdoren në të ardhmen. Këtu mbulohen qasjet informate, gjysmë-formale dhe formale, duke mbajtur baraspeshën ndërmjet teorisë dhe praktikës. Kjo nënkupton ndërtimin e modeleve njëherësh edhe të procesit të inxhinierisë së kërkesave edhe të produktit që është rezultat i këtij procesi, në lidhje me qëllimet/kërkesat/specifikimet funksionale dhe jo-funksionale, me përdorimin e një procesi sistematik të vendimmarrjes.
-
[ECSSE-04] Zhvillim softuerik me metodologjinë 'Agile'
Целта на предметот е да совладаат основните принципи и практики поврзани со следниве методи на агилно програмирање: Lean, Scrum, екстремно програмирање (XP), програмирање базирано на функции (FDD), Kanban и методи на динамично развивање на системот (DSDM).
-
[ECSSE-05] Zhvillimi i softuerit ‘Model - Driven’
Zhvillimi i softuerit ‘Model-Driven’ është një fushë e re me zhvillim të hovshëm në kërkimet e inxhinieringut softuerik në akademi dhe në praktikën industriale. Qëllimi i këtij moduli është që t’u vërë në pah studentëve me inxhinieringun ‘model-driven’, duke i mësuar ata se si të zgjedhin formalizmin koherent për të prodhuar modele të plota për analiza dhe dizajn të sistemeve, si dhe në cilën renditje duhet të prodhohen modelet e ndryshme dhe në fund si modelet nga një fazë e zhvillimit përdoren si hyrje/dalje në fazat e zhvillimit të ardhshëm. Në fund të kursit, studentët jo vetëm që do të jenë në gjendje për të analizuar, specifikuar dhe dizajnuar sisteme softuerike, por të jenë në gjendje të implementojnë aplikacione të ndryshme duke përdorur qasjen ‘model-driven’ dhe teknologji specifike.
-
[ECSSE-06] Sigurimi i cilësisë së softuerit dhe menaxhimi me rreziqet
Me rritjen e kompleksitetit të softuerit, dhe më qëllim të sigurimit të kualitetit më të lartë, duhet të përcaktohen procese dhe metodologji të qarta. Me këtë do të sigurohet se produkti përfundimtar ka kaluar nëpër teknika dhe procedura intensive dhe rigoroze të verifikimit dhe validimit. Për më tepër, është e nevojshme të bëhet një menaxhimi i mirë i rreziqeve me qëllim që të sigurohen procese më të sigurta. Kjo shndërrohet në një nivel më të lartë të sigurisë që sistemi softuerik do të kalojë testin e korrektësisë dhe të besueshmërisë. Qëllimi i kësaj lënde është që të ofrojë njohuri teorike dhe praktike mbi procesin e sigurimit të cilësisë dhe menaxhimit me rreziqet.
-
[EM560] Interakcioni njeri - kompjutor
Lënda ka për qëllim t’u mundësojë studentëve njohuri të teorisë dhe të praktikave të zhvillimit të softuerit që lidhen me komunikimin ndërmjet njerëzve dhe kompjuterëve, me qëllim të krijimit të aplikacioneve që mund të përdoren lehtësisht. Lënda mbulon aspektet psiko-motorike që ndikojnë në mënyrën si komunikojnë njerëzit me makinat. Nëpërmjet shembujve konkretë të aplikacioneve, studentët duhet të kuptojnë parimet dhe të jenë të aftë t’i aplikojnë ato gjatë dizajnimit të aplikacioneve të tyre.
-
[EMCS-01] Arkitekturat e orientuara në shërbime
Qëllimi i lëndës është që të ofrojë një studim më të thellë të arkitekturave të orientuara në shërbime (SOA) nga tri këndvështrime kryesore: biznes perspektiva, perspektiva arkitektonike dhe këndvështrimi teknologjik. Nga perspektiva e biznesit, adaptimi i SOA është thelbësore në sigurinë e zhdërvjelltësisë së biznesit, prandaj rëndësia e SOA në industri do të shpjegohet. Perspektiva arkitektonike do të trajtojë modele të ndryshme arkitekturore të zhvillimit të softuerit, me fokus të veçantë në atë të projektimit të SOA-s dhe të projektimit të modeleve në SOA. Nga perspektiva teknologjike, studentët do të kenë mundësinë për të fituar përvojën e nevojshme për të implementuar dhe për të zbatuar zgjidhje të ndryshme SOA që plotësojnë kërkesat funksionale dhe jo - funksionale.
-
[EMCS-03] Ueb Inxhinieringu
Интернетот стана главна платформа за испорака на ресурси. Целта на овој предмет е да се адресираат концептите, методите, технологиите и техниките за развој на висококвалитетни, доверливи и применливи веб-апликации. Во рамките на предметот се истражуваат пристапите, методологиите, техниките и алатките кои го поддржуваат нивниот дизајн, развој, еволуција и евалуација. Студентите ќе бидат способни да совладаат методи за веб-инженерство и техники кои вклучуваат уникатни аспекти на проблемот од оваа област, како што се: документ-ориентирана испорака, ситно-грануларен животен циклус, развој ориентиран кон крајниот корисник, клиент-сервер системска интеграција и различни нивоа на вештини за крајниот корисник, кои ќе овозможат соодветна оперативност, одржувањето и безбедноста на веб-апликација.
-
[EM480] Programimi në paradigm të shumëfishta
Qëllimi i lëndës është të prezantojë parimet dhe praktikat e dizajnimit dhe programimit të softuerit duke përdorur gjuhë që mundësojne mbështetje të qartë dhe të përshtatshme për paradigma të shumtë të programimit (p.sh., imperativ, të orientuar në objekte dhe funksional). Lënda synon të përgatisë studentët për rolet si krijues dhe programues të sistemeve kompjuterike në vendin e ardhshëm të punës. Në të ardhmen, programuesit ekspertë do të duhet të jenë të njohur me programimin në paradigma të shumëfishta. Shumica e gjuhëve po evoluojnë për të përfshirë tipare të nxjerra nga paradigma të shumta - imperativ, të orientuar në objekte, funksional, konkurent, etj. Gjithashtu, lënda synon të aftësojë studentët për kryerjen e kërkimeve në temat e lidhura me inxhinierinë e softuerit dhe gjuhët e programimit.
-
[EM481] Inxhinieria softuerike për sistemet e shpërndarjes
Rrjetet kompjuterike në zhvillim dhe teknologjia e komunikimit ofrojnë një themel të ri teknologjik për hartimin e sistemeve softuerike. Lënda kombinon një sërë qasjesh të reja për inxhinierinë e softuerit për aplikacionet e shpërndara. Ai u siguron studentëve njohuritë më të fundit të fushës dhe zhvillon aftësitë e tyre praktike për të përmbushur kërkesat aktuale industriale, si dhe rrit aftësinë e tyre për t'u përshtatur me zhvillimet e reja të teknologjisë së nesërme.
Semestri 4
-
[30 SETK]
Punimi i magjistraturës
Ky modul u mundëson studentëve që të transferojnë aftësitë dhe njohuritë e tyre për kërkime dhe për të bërë detyrën më të ndërlikuar - punimin e magjistraturës. Moduli synon të jetë plotësisht praktik dhe studentët t’i fitojnë njohuritë e nevojshme, por edhe aftësitë dhe shkathtësitë që t'i qasen shkrimit të punimit. Moduli ka një rezultat kthyes - t'u mundësojë studentëve ta shkruajnë punimin e magjistraturës me vështirësi minimale dhe me një efikasitet maksimal. Lënda ka për qëllim përmirësimin e teknikave të hulumtimit dhe stilin e shkrimit të punimit, duke mbajtur llogari për ndalesën e shërbimit me mjete të palejuara, siç janë: plagjiatura dhe cenimi i të drejtave të autorit, që janë të ndaluara me Statutin e UEJL-së.