Qëllimet kryesore të programit janë:
- Kontributi në tendencat e mjedisit jetësor që zhvillohen në shoqërinë tonë;
- Nxitja e opinionit publik për të zgjidhur problemet mjedisore;
- Kërkimi shkencor;
Me përfundimin e studimeve të doktoratës, studentët do të fitojnë 180 ECTS kredi. Njohuritë e tyre do të mund t’i aplikojnë në fushën e menaxhimit të mjedisit jetësor për qëllime kërkimore. Gjithashtu, ata do të mund të punësohen në institucionet që janë të specializuara në fushën e mbrojtjes së mjedisit, ku njohuritë e tyre të fituara do të mund t’i aplikojnë edhe në praktikë.
Njohuritë dhe të kuptuarit
- Tregon një kuptim sistematik të fushës së hulumtimit dhe njohuri të shkëlqyeshme të metodave dhe aftësive hulumtuese të asaj fushe në përputhje me standardet më të larta ndërkombëtare;
- Njohuri të avancuara mbi efektin e proceseve natyrore që ndodhin në mjedisin jetësor;
- Temat e avancuara mjedisore si efekti serrë, shiu acidi, ndotja e ajrit;
- Njohuri të avancuara për rëndësinë e veprimit efektiv për mbrojtjen dhe përmirësimin e mjedisit jetësor;
Aplikimi i njohurive dhe të kuptuarit
- Tregon aftësi për të interpretuar, për të hartuar, për të zbatuar dhe për të përshtatur temën thelbësore të hulumtimit me integritetin shkencor
- Jep një kontribut përmes hulumtimeve origjinale që i kalojnë kufijtë ekzistues të dijes, duke zhvilluar njohuri të reja, të vlerësuara në nivel të publikimeve të recensuara kombëtare dhe ndërkombëtare;
- Njohuri rreth proceseve ekologjike, ekonomike dhe edukative;
- Ndjekje të vazhdueshme të trendeve botërore shkencore.
Aftësitë për të vlerësuar
- Aftësi për analizë kritike, për vlerësim dhe sintezë të ideve të reja dhe komplekse, duke pasur kompetenca për vlerësim;
- Aftësi për inicim të pavarur dhe pjesëmarrje në rrjetet hulumtuese kombëtare dhe ndërkombëtare dhe në ngjarjet me integritet shkencor;
- Aftësi për inicim të pavarur të projekteve hulumtuese dhe zhvilluese që të gjenerojnë njohuri dhe shkathtësi të reja për zhvillimin e fushës së hulumtimit;
- Njohje e koncepteve, strategjive të avancuara dhe mundësitë e aplikimit të tyre në zgjidhjen e problemeve të caktuara në fushën e menaxhimit të mjedisit;
- Njohje e marrëdhënieve të ndërsjella midis shoqërisë dhe mjedisit;
- Shkathtësitë në mbledhjen, përgatitjen, analizimin dhe prezantimin e të dhënave mjedisore të nevojshme për menaxhimin e tij.
Aftësitë e komunikimit
- Mund të komunikojë me kolegët e vet, komunitetin më të gjerë akademik dhe me të gjithë shoqërinë në kuadër të ekspertizës përkatëse;
- Aftësitë që do të mësohen përmes këtij programi mund të ndahen në aftësi të veprimit (intelektuale dhe të transferueshme) dhe teknike (praktike dhe të bazuara në njohuri); Sipas programit të zgjedhur, rezultatet nga të mësuarit dhe shkathtësitë që do t’i marrë studenti mund të grupohen si vijon;
Aftësitë e të mësuarit
- Pritet që doktoranti të jetëi/e aftë të promovojë veten në fushën akademike dhe profesionale dhe në zhvillimin teknologjik, social apo kulturor të shoqërisë të bazuar në dije;
- Përgatitja e pyetjeve të duhura që shpijnë drejt një studimi dhe hulumtimi të suksesshëm;
- Përkufizimi i koncepteve të tilla themelore siç janë: mjedisi jetësor, shoqëria, zhvillimi dhe teknologjia, si dhe aplikimi i përvojave lokale, kombëtare dhe globale;
- Zhvillimi i hipotezave të bazuara në informacione të ekuilibruara, analiza kritike dhe sinteza të kujdesshme dhe testimi i tyre ndaj informacioneve të reja, bindjeve dhe përvojës personale.
Semestri 1
-
[10 SETK]
Metodologjia e hulumtimit
Qëllimet e lëndës:
- T’i kuptojnë debatet e avancuara shkencore-hulumtuese që kanë të bëjnë me lëndën e fushës së zgjedhur, veçanërisht në raport me zhvillimin e koncepteve kyçe, me aspektet epistemologjike të hulumtimit.
- Të mbledhin material hulumtues, material relevant që do ta shfrytëzojnë në aktivitetet e tyre shkencore dhe publikuese.
- Ta kuptojnë vëllimin e procesit hulumtues dhe qasjen në metodat e ndryshme të hulumtimit shkencor dhe të jenë në gjendje që këto t’i përdorin me teknika përparimtare në veprimtarinë shkencore dhe profesionale.
- T’i hulumtojnë me një qasje të avancuar marrëdhëniet ndërmjet teorisë dhe praktikës hulumtuese.
- Të zbatojnë shkathtësi dhe njohuri të cilat i kanë fituar në tezat e tyre të doktoratës, në projekte.
-
[10 SETK]
E drejta e mjedisit jetësor
Qëllimi i kësaj lënde është që t’u mundësojë studentëve të fitojnë njohuri të avancuara për të drejtat mjedisore, duke filluar nga korniza ligjore ndërkombëtare e deri te ajo kombëtare. Studentët gjithashtu do të njoftohen më gjerësisht me legjislacionin ndërkombëtar, me standardet dhe normat që duhet të zbatohen nga fusha e mjedisit jetësor. E drejta mjedisore, pra, do të mësohet si një disiplinë akademike, pastaj me perspektivat e saj, me problemet konceptuale teorike dhe praktike dhe me problemet me të cilat ballafaqohemi gjatë procesit të implementimit të së drejtës mjedisore. E gjithë kjo bëhet me qëllim të përfitimit të njohurive sa më të avancuara mbi të drejtën mjedisore.
-
[10 SETK]
Pozicioni institucional dhe bashkëpunimi në fushën e mjedisit jetësor
Qëllimi i lëndës (kompetencat):
- T’i zgjerojë dhe t’i zhvillojë njohuritë e studentëve mbi institucionet që kanë kompetenca në fushën e mjedisit jetësor,
- T’i zhvillojë njohuritë e studentëve për rrjetin institucional që sjell vendime në fushën e mjedisit jetësor,
- Studentët t’i kuptojnë marrëdhëniet dhe bashkëpunimin reciprok midis institucioneve në fushën e mjedisit jetësor,
- Të aftësohen t’i analizojnë vendimet nga fusha e mjedisit jetësor dhe t’i zhvillojnë aftësitë e tyre analitike dhe kritike,
- Të aftësohen për përgatitje të dokumenteve dhe planeve strategjike nga fusha e mjedisit jetësor,
- Të aftësohen për punë të pavarur kërkimore-shkencore.
Semestri 2
-
[10 SETK]
Koncepte të avancuara të sistemeve të informacionit
Qëllimet e lëndës:
Studimi i koncepteve të avancuara nga fusha dhe terminologjia e sistemeve të informacionit.
- Sisteme të informacionit dhe koncepte të avancuara: harduer, softuer, rrjeta
- E-World: zgjedhje të avancuara për E-biznes dhe E-tregti
- Procese zhvilluese
- Të mësojnë më tepër për sistemet e informacionit dhe teknologjitë e avancuara të cilat i përmirësojnë biznes vlerat dhe biznes proceset e ndryshme nëpër organizata.
- T’i aplikojnë e-konceptet me disiplina të ndryshme udhëheqëse, gjatë procesit të analizës, interpretimit, vlerësimit dhe vendimmarrjes.
- Ta kuptojnë procesin e ridizajnimit të organizatave duke përdorur sistemet e informacionit.
- Ta përshkruajnë rolin e sistemeve të informacionit në vendimmarrje.
- Ta shqyrtojnë sigurinë e informacioneve, si dhe pyetjet etike dhe sociale.
- Të njoftohen me Internetin, tregtinë elektronike (e-tregti) dhe biznesin elektronik (e-biznesin).
- Të aftësohen të punojnë në projekte, individualisht ose në grupe, të cilët nga natyra mund të jenë: studime të rastit, projekte shkencore-hulumtuese, projekte zhvilluese ose punë praktike.
-
[10 SETK]
Lëndë zgjedhore 1
-
Ekonomia dhe menaxhimi i mjedisit jetësor
Kjo lëndë ka për qëllim t’i njoftojë studentët me mjetet ekonomike dhe metodat për analizimin e problemeve themelore të mjedisit jetësor. Ajo paraqet një kombinim të analizës teorike me diskutimet e disa politikave mjedisore. Në kuadër të kësaj lënde do të trajtohen edhe tema të analizës mikroekonomike dhe makroekonomike, problemet e harxhimeve shoqërore, politika e përforcimit të përfitimeve nga mjedisi jetësor, etj.
-
Menaxhimi i sitemeve të informacionit
Kjo lëndë synon t’i japë njohuritë e nevojshme mbi sistemet e informacionit, nga aspekti organizativ dhe social. Qëllimi është t’i pajisë studentët me një bilanc adekuat të perspektivave teknike dhe organizative, që do të shërbejnë si një bazë për studimet e mëtejshme në këtë fushë.
-
Zhvillimi i qëndrueshëm dhe mjedisi jetësor
Qëllimi i programit është që studentët të fitojnë njohuri që do të mundësojnë zbatimin praktik të politikave dhe legjislacionit në fushën e mjedisit dhe zhvillimin e qëndrueshëm. Studentët do të jenë në gjendje të mendojnë në mënyrë kritike dhe të marrin pjesë në zhvillimin dhe hartimin e planifikimit strategjik dhe të dokumenteve legjislative.
Pritet që studentët e doktoratës:
- ta kuptojnë rëndësinë e zhvillimit të qëndrueshëm në nivel global, rajonal, kombëtar dhe lokal;
- ta kuptojnë lidhshmërinë dhe marrëdhënien e ndërsjellë mes zhvillimit të qëndrueshëm dhe mjedisit jetësor;
- të jenë në gjendje t’i analizojnë dokumentet strategjike në fushën e mjedisit dhe zhvillimit të qëndrueshëm;
- të aftësohen t’i zbatojnë dhe t’i integrojnë parimet e zhvillimit të qëndrueshëm dhe të mjedisit jetësor në politikën e ekonomisë, të energjisë, transportit, shëndetësisë, bujqësisë, politikës sociale dhe të politikave të tjera;
- të aftësohen për punë të pavarur kërkimore-shkencore dhe për punë ekipore në fushën e mjedisit jetësor dhe të zhvillimit të qëndrueshëm;
-
Burimet natyrore
Qëllimet e kësaj lënde janë:
- T’u mundësojë studentëve të fitojnë njohuri për mjedisin jetësor, problemet me të cilat ballafaqohet, për burimet natyrore, disponibilitetin dhe ripërtëritjen e tyre natyrore, ndotjen e burimeve dhe efektin e tyre në mjedisin jetësor.
- Të njihen me rolin e njeriut si një faktor kyç në ndotjen dhe ruajtjen e mjedisit si dhe me menaxhimin e qëndrueshëm të burimeve natyrore.
- Krijimi i shprehive pozitive në lidhje me ruajtjen dhe përmirësimin e mjedisit jetësor, vetëdijësimin mjedisor, ruajtjen dhe mirëmbajtjen e burimeve natyrore.
- Të aftësohen për menaxhimin e burimeve njerëzore si kusht i zhvillimit të qëndrueshëm, një segment mjaft i rëndësishëm për të tashmen dhe të ardhmen.
-
Zhvillimi teknologjik dhe mjedisi jetësor
Qëllimi kryesor i kësaj lënde është t’i zhvillojë njohuritë e studentëve për zhvillimin teknologjik dhe teknologjinë e avancuar që përdoret nga kompanitë botërore dhe për ndikimin e tyre në mbrojtjen e mjedisit jetësor.
-
Menaxhmenti operativ
Pas përfundimit të lëndës, nxënësit duhet të ketë fituar njohuri dhe të aftësohen për:
- përgatitjen dhe marrjen e vendimeve që do të ofrojnë prodhim dhe shërbime;
- përgatitjen dhe marrjen e vendimeve që do tw kontrollojw prodhimin dhe shërbimet;
- tw gjetur një qasje të përshtatshme për zgjidhjen e çdo situate tw lidhur me çështjet komplekse të prodhimit dhe të shërbimeve;
- kuptojnë aktivitetet e ndryshme rreth organizimit dhe funksionimit të sistemit të menaxhimit operacional;
- përgatitjen dhe marrjen e vendimeve që krijojnë kushtet për prodhim dhe shërbime;
-
Kultura dhe vetëdijësimi për mjedisin jetësor
Qëllimi i lëndës (kompetencat):
Aftësitë e komunikimit:
Studentët pritet t’i zhvillojnë njohuritë themelore në lidhje me rolin e individit në vetëdijësimin qytetar dhe promovimin e mjedisit jetësor. Studentët do t’i paraqesin pikëpamjet e tyre mbi elementet kyçe të këtij procesi dhe si ndikon ky proces në epokën e globalizimit në fushën e edukimit.
Njohuritë e aplikuara:
Krijimi i modeleve arsimore për mësimdhënie efektive dhe për promovimin e vetëdijësimit ekologjik dhe për standardet e njohura të kësaj fushe. Lënda ofron mundësi për të studiuar modelet për zgjedhjen e disa situatave të caktuara në të cilat kontribuojnë kulturat e ndryshme të klasës së njëjtë dhe aplikimin e modeleve efikase në arsim.
Marrja e vendimeve:
Zhvillimi i portofolit individual themeluar mbi parimet e vetëdijësimit ekologjik, përfshirjen e këtyre standardeve në arsim dhe identifikimin e rasteve të papranueshme me qëllim të zhvillimit të vetëdijes ekologjike në arsim.
Njohuritë dhe të kuptuarit:
Njohja me parimet themelore të kulturës, të relativizmit kulturor, të edukimit ndërkulturor dhe shumëkulturor dhe të çështjeve që trajtojnë vetëdijësimin ekologjik në sistemin arsimor.
Aftësitë e të mësuarit:
Njohja me modelet efikase mbi rëndësinë e vetëdijes ekologjike në procesin arsimor, promovimi i vlerave të njëjta dhe implementimi i parimeve themelore metodologjike për mësimdhënie dhe menaxhimin e mjedisit.
Цели на предметната програма (компетенции):
-
[10 SETK]
Lëndë zgjedhore 2
-
Ekonomia dhe menaxhimi i mjedisit jetësor
Kjo lëndë ka për qëllim t’i njoftojë studentët me mjetet ekonomike dhe metodat për analizimin e problemeve themelore të mjedisit jetësor. Ajo paraqet një kombinim të analizës teorike me diskutimet e disa politikave mjedisore. Në kuadër të kësaj lënde do të trajtohen edhe tema të analizës mikroekonomike dhe makroekonomike, problemet e harxhimeve shoqërore, politika e përforcimit të përfitimeve nga mjedisi jetësor, etj.
-
Menaxhimi i sitemeve të informacionit
Kjo lëndë synon t’i japë njohuritë e nevojshme mbi sistemet e informacionit, nga aspekti organizativ dhe social. Qëllimi është t’i pajisë studentët me një bilanc adekuat të perspektivave teknike dhe organizative, që do të shërbejnë si një bazë për studimet e mëtejshme në këtë fushë.
-
Zhvillimi i qëndrueshëm dhe mjedisi jetësor
Qëllimi i programit është që studentët të fitojnë njohuri që do të mundësojnë zbatimin praktik të politikave dhe legjislacionit në fushën e mjedisit dhe zhvillimin e qëndrueshëm. Studentët do të jenë në gjendje të mendojnë në mënyrë kritike dhe të marrin pjesë në zhvillimin dhe hartimin e planifikimit strategjik dhe të dokumenteve legjislative.
Pritet që studentët e doktoratës:
- ta kuptojnë rëndësinë e zhvillimit të qëndrueshëm në nivel global, rajonal, kombëtar dhe lokal;
- ta kuptojnë lidhshmërinë dhe marrëdhënien e ndërsjellë mes zhvillimit të qëndrueshëm dhe mjedisit jetësor;
- të jenë në gjendje t’i analizojnë dokumentet strategjike në fushën e mjedisit dhe zhvillimit të qëndrueshëm;
- të aftësohen t’i zbatojnë dhe t’i integrojnë parimet e zhvillimit të qëndrueshëm dhe të mjedisit jetësor në politikën e ekonomisë, të energjisë, transportit, shëndetësisë, bujqësisë, politikës sociale dhe të politikave të tjera;
- të aftësohen për punë të pavarur kërkimore-shkencore dhe për punë ekipore në fushën e mjedisit jetësor dhe të zhvillimit të qëndrueshëm;
-
Burimet natyrore
Qëllimet e kësaj lënde janë:
- T’u mundësojë studentëve të fitojnë njohuri për mjedisin jetësor, problemet me të cilat ballafaqohet, për burimet natyrore, disponibilitetin dhe ripërtëritjen e tyre natyrore, ndotjen e burimeve dhe efektin e tyre në mjedisin jetësor.
- Të njihen me rolin e njeriut si një faktor kyç në ndotjen dhe ruajtjen e mjedisit si dhe me menaxhimin e qëndrueshëm të burimeve natyrore.
- Krijimi i shprehive pozitive në lidhje me ruajtjen dhe përmirësimin e mjedisit jetësor, vetëdijësimin mjedisor, ruajtjen dhe mirëmbajtjen e burimeve natyrore.
- Të aftësohen për menaxhimin e burimeve njerëzore si kusht i zhvillimit të qëndrueshëm, një segment mjaft i rëndësishëm për të tashmen dhe të ardhmen.
-
Zhvillimi teknologjik dhe mjedisi jetësor
Qëllimi kryesor i kësaj lënde është t’i zhvillojë njohuritë e studentëve për zhvillimin teknologjik dhe teknologjinë e avancuar që përdoret nga kompanitë botërore dhe për ndikimin e tyre në mbrojtjen e mjedisit jetësor.
-
Menaxhmenti operativ
Pas përfundimit të lëndës, nxënësit duhet të ketë fituar njohuri dhe të aftësohen për:
- përgatitjen dhe marrjen e vendimeve që do të ofrojnë prodhim dhe shërbime;
- përgatitjen dhe marrjen e vendimeve që do tw kontrollojw prodhimin dhe shërbimet;
- tw gjetur një qasje të përshtatshme për zgjidhjen e çdo situate tw lidhur me çështjet komplekse të prodhimit dhe të shërbimeve;
- kuptojnë aktivitetet e ndryshme rreth organizimit dhe funksionimit të sistemit të menaxhimit operacional;
- përgatitjen dhe marrjen e vendimeve që krijojnë kushtet për prodhim dhe shërbime;
-
Kultura dhe vetëdijësimi për mjedisin jetësor
Qëllimi i lëndës (kompetencat):
Aftësitë e komunikimit:
Studentët pritet t’i zhvillojnë njohuritë themelore në lidhje me rolin e individit në vetëdijësimin qytetar dhe promovimin e mjedisit jetësor. Studentët do t’i paraqesin pikëpamjet e tyre mbi elementet kyçe të këtij procesi dhe si ndikon ky proces në epokën e globalizimit në fushën e edukimit.
Njohuritë e aplikuara:
Krijimi i modeleve arsimore për mësimdhënie efektive dhe për promovimin e vetëdijësimit ekologjik dhe për standardet e njohura të kësaj fushe. Lënda ofron mundësi për të studiuar modelet për zgjedhjen e disa situatave të caktuara në të cilat kontribuojnë kulturat e ndryshme të klasës së njëjtë dhe aplikimin e modeleve efikase në arsim.
Marrja e vendimeve:
Zhvillimi i portofolit individual themeluar mbi parimet e vetëdijësimit ekologjik, përfshirjen e këtyre standardeve në arsim dhe identifikimin e rasteve të papranueshme me qëllim të zhvillimit të vetëdijes ekologjike në arsim.
Njohuritë dhe të kuptuarit:
Njohja me parimet themelore të kulturës, të relativizmit kulturor, të edukimit ndërkulturor dhe shumëkulturor dhe të çështjeve që trajtojnë vetëdijësimin ekologjik në sistemin arsimor.
Aftësitë e të mësuarit:
Njohja me modelet efikase mbi rëndësinë e vetëdijes ekologjike në procesin arsimor, promovimi i vlerave të njëjta dhe implementimi i parimeve themelore metodologjike për mësimdhënie dhe menaxhimin e mjedisit.
Цели на предметната програма (компетенции):
Semestri 3/4
-
[20 SETK]
Përgatitja dhe dorëzimi i planit të disertacionit të doktoratës - hulumtim
Pas semestrit të dytë, studenti fillon aktivitetet e tij për përpilimin e planit mbi disertacionin e doktoratës. Aktivitetet përfshijnë: përcaktimin e literaturës, përcaktimin e kornizës hipotetike, përkufizimin e metodologjisë së punës, përcaktimin e planit individual dhe prezantimin e parë publik. Po të ketë nevojë mund të organizohen edhe lëndë zgjedhore për këtë qëllim.
-
[10 SETK]
Seminar për doktoratë dhe prezantimi i raportit I
Kandidatët do të dorëzojnë një listë të të gjitha seminareve të ndjekura, të cilat janë relevante për fushën dhe / ose interesin e tyre kërkimor çdo kund në botë, në formularët e bashkëngjitur të përcaktuar nga udhëheqësit e tyre si dëshmi. Këto seminare kërkimore duhet të jenë hulumtuese për nga natyra e tyre.
Raporti duhet të shkruhet nga studenti me fjalët e tij për çdo seminar që ka marrë pjesë. Raporti përmbledh pikat kyçe dhe jep vlerësimin kritik të studentit. Studenti është i detyruar të iniciojë dhe të diskutojë me hulumtues të tjerë në temën që do t’i ndihmonte atij / asaj të shkruajë raportin.
-
[10 SETK]
Hulumtim dhe organizim i puntorisë për praktikën hulumtuese
Hulumtimi dhe organizimi i punëtorisë për praktikën hulumtuese është pjesë përbërëse e programit studimor. Doktorantët do të zgjerojnë njohuritë e tyre, do të zgjerojnë opinionin kërkimor, do të përmirësojnë të menduarit dhe aftësitë komunikuese. Pjesëmarrja në punëtori dhe diskutimet e ngjashme me kërkuesit e tjerë mbi temat e trajtuara në këtë punëtori, do të ndihmojnë në aftësimin e doktorantëve për të kryer disertacionin.
-
[20 SETK]
Publikime
Publikimi (botimi) i aktiviteteve kërkimore sipas kritereve të relevancës së mediumit botues. Aktivitetet botuese, suksesi i kandidatit dhe rëndësia e fushës së kërkimit do të kontrollohet para audiencës shkencore.
Semestri 5
-
[20 SETK]
Prezantimi i rezultateve të hulumtimit
Në fund të semestrit të 5-të, pas aktiviteteve kërkimore-hulumtuese sipas planit individual, kandidati, rezultatet e përgjithshme të kësaj faze të punimit dhe të hulumtimit do t'i prezantojë publikisht.
-
[10 SETK]
Seminar për doktoratë dhe prezantimi i raportit II
Kandidatët do të dorëzojnë një listë të të gjitha seminareve të ndjekura, të cilat janë relevante për fushën dhe / ose interesin e tyre kërkimor çdo kund në botë, në formularët e bashkëngjitur të përcaktuar nga udhëheqësit e tyre si dëshmi. Këto seminare kërkimore duhet të jenë hulumtuese për nga natyra e tyre.
Raporti duhet të shkruhet nga studenti me fjalët e tij për çdo seminar që ka marrë pjesë. Raporti përmbledh pikat kyçe dhe jep vlerësimin kritik të studentit. Studenti është i detyruar të iniciojë dhe të diskutojë me hulumtues të tjerë në temë që do t’i ndihmonte atij / asaj të shkruan raportin.
Semestri 6
-
[30 SETK]
Disertacioni i doktoratës
Vazhdimi i punës së disertacionit të doktoratës. Dorëzohet teza (disertacioni), pranohet nga Këshilli mësimor-shkencor i fakultetit/institutit, u dorëzohet anëtarëve të komisionit dhe fillon procedura e mbrojtjes publike.