Промените во областа на компјутерските науки и нивната примена многу се динамични. Оттука главен предизвик за истражувањата и студиите во оваа област е развојот на нови напредни системи и технологии кои ќе обезбедат решенија во областите на информациските и комуникациските технологии. Информациските и комуникациската технологија станаа најголемите и најпознатите сектори кои брзо се прошируваат и се најразвивани сектори во Европската Унија и во светската економија. Покрај тоа, појавата на нови пазари за софтверот и во телекомуникацискиот сектор во Југоисточна Европа доведе до зголемена побарувачка за висококвалификувани и специјализирани професионалци во оваа област. Дипломираните студенти можат да работат како професионален софтверски инженер или како софтверски архитект во развој на софтверски компании или во ИТ-одделот на претпријатијата. Високото ниво на професионални вештини ќе им овозможи на дипломираните студенти брзо да станат успешни лидери во софтверската индустрија. Исто така, специјализацијата во четири насоки (инженерство на податоци, веб и мобилни системи, софтверско инженерство и информациски системи) им овозможува на дипломираните студенти да стекнат стручност во одредени области и да бидат уште поконкуретни на работните места.
Преку програмата студентите ќе ги стекнат потребните знаења и вештини за да придонесат во сите аспекти на процесот на развој на софтвер, вклучувајќи и планирање, соработка, спецификација, дизајн, кодирање, испорака и одржување на софтверски производи. Студентите ќе стекнат и општи вештини за аналитичко и критичко размислување, за тимска работа и работа во мултикултурни средини, планирање и организирање итн. По завршувањето на оваа програма, дипломираните студенти ќе имаат можности за кариера во различни индустрии, главно исполнувајќи ги потребите за дизајн на компјутерски системи, како развивач на софтвер, развивач на мобилен и веб-софтвер, инженер на бази на податоци, менаџер на софтверски проекти и процеси или дизајнирање на информациони системи, а во зависност од насоката што ќе ја одберат во оваа студиска програма. Последниот семестар на студии вклучува пишување на магистерскиот труд, овозможувајќи им на дипломираните студенти да ги продолжат своите студии на докторски студии по компјутерски науки.
Знаење и разбирање
Има способност за развој и за примена на оригинални и креативни ИТ-идеи со цел обезбедување: квалитет и креирање и водење апликации поврзани со телекомуникациските области како апликации, сигурност и обезбедување квалитет.
Има способност за примена на ИT-вештини и знаење и за демонстрација на специјалистички компетенции од компјутерски науки и информатика со цел организирање и поврзување на телекомуникациските процеси како структура која се менаџира и се следи како од аспект на проток на податоци така и од аспект на креирање интерфејси за корисниците.
Стекнува знаење и разбирање од областите на компјутерски науки, инженерство и информатика (програмирање, веб-технологии, дата-бази, мрежи, компјутерски и информациони системи и мултимедиjа).
Стекнува знаење од една или од повеќe области од телекомуникациската индустрија сo кои може да се оквалификува студентот како професионалец за применување знаења во дадената област.
Примена на знаењето и разбирањето
Способност за критичко, независно и за креативно решавање проблеми во нови, дотогаш несретнати средини или средини за кои нема претходно искуство во телекомуникациите.
Планирање, водење и евалуација на независни истражувања во областа на телекомуникациите, но и креирање и имплементација на соодветни алатки за тестирање, симулација и за имплементација.
Креативност и оригиналност при интерпретацијата на знаењето од информатиката при решавање проблеми поврзани со целите на индустриското производство во телекомуникациската област.
Способност за проценка
Способност за креативна интеграција и синтеза на знаење од повеќе области во телекомуникациската област, како и администрирање на процесите и на системите со примена на ИТ-алатки наменети и креирани за одредена проблематика.
Креирање едукативни процеси со користење компјутерски алатки и техники.
Способност за справување со комплексни ситуации поврзани со специфични процесите кои произлегуваат во реално време во телекомуникацискот простор.
Способност за идентификација на соодвети специјализирани инстанци и донесување издржани процени во ситуации на недостиг на комлетни информации или податоци и врз основа на лични, социјални и етички принципи и одговорности поврзани со примената на знаењето и разбирањето.
Комуникациски вештини
Способност за размена на заклучоци и предлози со аргументирање и со нивно рационално поткрепување, како со стручни, така и со нестручни лица, јасно и недвосмислено;
Преземање значителна одговорност за заедничките резултати; водење и иницирање активности.
Вештини на учење
Способност за идентификација на личните потреби и правци за индивидуално и автономно дообразование во вообичаените информатички области;
Способност за преземање одговорност за континуирано индивидуално учење во специјализирани бизнис и информатички области во рамки на вмрежената економија;
Способност за преземање одговорност за понатамошен професионален развој и усовршување.
Семестар 1
-
[MCS-103]
[6 ЕКТС]
Напредно софтверско инженерство
Целта на овој предмет е студентите да стекнат знаење и да ги разберат напредните концепти од софтверското инженерство. Се започнува од формалните спецификации, нотациите, симболите и спецификациите („формални методи“) кои се потребни за да се определи формално еден софтверски систем. Студентите ќе бидат запознаени и со изградба на јасна формална спецификација. Во рамките на овој предмет опфатени се и следниве аспекти на напреден софтверски инженеринг: Кои се клучните технички активности кои се спроведуваат во текот на процесот на изработка на софтверскиот процес? Каков компонентно-базиран софтверски инженеринг се користи за креирање системи со употребливи компоненти? На кој начин клиент-сервер архитектурата влијае на начинот на кој софтверот се развива? Дали концептите и начелата на софтверско инженерство се применуваат за веб-базирани апликации и производи?
-
[MCS-201]
[6 ЕКТС]
Напредни податочни структури и алгоритми
Овој предмет се базира на претходни знаења од областа на алгоритмите и структурите на податоци. Целта на овој предмет е да се запознаат студентите со напредни ефикасни алгоритми и соодветни структури на податоци кои се користат за организација, барање и за оптимизација на податоци. Се разгледува и теоретската ефикасност на алгоритмите и нејзиното практично утврдување со цел да може да се споредат различни алгоритми. Во текот на предавањата, студентите ќе се запознаат со неколку познати алгоритми, особено за барање и оптимизација во комплексни нелинеарни структури, како на пр. стебла и графови.
-
[CM197]
[6 ЕКТС]
Логичко и функционално програмирање
Целта на овој предмет е да се даде вовед во парадигмата на логичкото програмирање преку Пролог-јазикот. Предметот е фокусиран врз синтаксата и семантиката на Пролог, работата на Пролог-преведувачот како и на различните апликации на Пролог, а посебно примената во пребарувањето врз бази на податоци, парсирањето, мета-програмирањето, како и и решавањето проблеми од областа на вештачката интелигенција (AI).
-
[6 ЕКТС]
Oпшт изборен предмет
-
[MFE11] Менаџмент на проекти
По успешното завршување на наставата, студентите треба да бидат способни:
- Да ги планираат активностите неопходни за реализација на проектот, да ја идентификуваат нивната меѓузависност во поглед на времетраењето и трошоците.
- Да ги подготвуваат потребните извештаи и да ја реализираат целокупната потребна комуникација меѓу проектот и клиентот, како и меѓу членовите на тимот и другите стејкхолдери.
- Да го структурираат проектот со своите составни активности.
- Да изработат гантограм и мрежен дијаграм на проектот и да го утврдат најкраткото време за реализација на проектот.
- Да користат софтвер МС Проект како алатка во процесот на планирање, иимплементација и при надзор врз проектот.
- Да го дефинираат проектот, да ги идентификуваат неговиот обем и неговите цели, како и да развијат проектна спецификација.
-
[?F?12] Методи на оптимизација
Целта на овој предмет е да се презентираат текниките на моделирање и оптимизација со цел да се оспособи студентитет за развивање модели кои се користат за решавање реални проблеми од областа на компјутерските науки. Целта на овој предмет е да се анализира важноста на матричното факторизирање како една важна алатка што нуди модалитети за оптимизација на решенијата на различни нумерички алгоритми кои се од основен интерес за решавање проблеми од областа на компјутерските науки. Преку овој предмет студентите ќе се запознаат со основите на теоријата на оптимизација и со методите на изнаоѓање на оптимумот. Ќе се анализираат различни методи на оптимизација, како што се: симплекс методата, проблемот на дуалноста и сензитивноста на проблемите на линеарното програмирање. Ќе се анализира компјутерската примена на секој анализиран проблем, предложувајќи и соодветен модел за оптимизација.
-
[MFE15] ИТ апликации за изработка на научен труд
Целта на овој предмет е:
- Да им се прикажат техничките елементи, структурата на текстот и дизајнот на еден научен труд.
- Да им овозможи на студентите да стекнат понапредни познавања и вештини од одбрани напредни поглавја од ИТ-апликации, кои ќе им бидат потребни при изработка на научни и стручни трудови.
- Практична примена на овие цели при изработка на индивидуален научен труд на студентот.
-
[MFE04] Одбрани напредни поглавја од апликации за статистичка обработка на податоци
Целта на овој предмет е:
- Да се прикажат техничките елементи од областа на статистиката: организирање, обработка, споредување преку анализи и публикување на податоците.
- Да им овозможи на студентите да стекнат понапредни познавања и вештини од обрани напредни поглавја од апликациите за статистичка обработка на податоците.
- Практична примена на овие цели при статистичка обработка на податоците стекнати од прашалници, прилози, научни истражувања и од друга документација.
-
[ECS3060] Професионална ИТ-етика
Цели на предметната програма:
- Да се разбере реалниот однос меѓу компјутери, технолошки промени и општеството.
- Да се истакне моќната улога која компјутерите и компјутерски професионалци ја имаат во технолошкото општество.
- Да се разберат етичките концепти кои се важни за корисниците на компјутери и за професионалците.
- Да се стекне искуство за разгледување етички прашања и за решавање етички дилеми.
-
[ECS-507] Нумерички пресметки
Преку предметот студентите ќе се запознаат со концептите и методите на нумеричкото пресметување. Основната тендеција е да добијат јасен вовед за нумеричките методи. Тие имаат голема примена во решавањето различни проблеми кои можат да се решат само преку користењето компјутери. Со тоа студентите ќе се запознаат со начините на решавањето на нумеричките проблеми, што ќе им помогне не само да ги применат во другите области, туку едноставно ќе им помогне да станат подобри компјутерски научници. По краток преглед на начините како броевите се поставени и како се манипулира со нив преку компјутерот, целта е да се запознаат со фундаменталните проблеми на пресметувањето, како што се решавање равенки проследено со теоријата на приближувањето. Ќе се осврнеме на точноста на нумеричките решенија, но целта е и да се осврнеме на нумеричката евалуација на функциите, како и на нумеричкото диференцирање и интегрирање.
-
[CCS-804] Сигурност на информации
Предметот ги објаснува принципите на компјутерска безбедност од применета гледна точка и обезбедува искуство со безбедносни закани и контрамерки. Предметот дополнително ги опфаќа принципите и вештините кои се корисни за донесување одлуки на безбедноста и за разбирање на безбедноста во интеракција со светот околу неа. Применетите теми вклучуваат криптографија, овластување за контрола, оперативни системи за безбедност, веб и мрежна безбедност. Други теми ги вклучуваат општите принципи за безбедност, човечки фактори како доверба и социјален инженеринг, безбедноста на комплексни системи, и на економијата на безбедноста. Предметот има за цел да ја балансира теоријата и праксата.
-
[EM479] Технологии за Big Data
Неодамнешните технолошки достигнувања што ги намалуваат хардверските трошоци и Интернетот на нештата доведоа до брза експлозија на количина на податоци генерирани во различни домени, вклучувајќи податочно водени науки, телекомуникации, социјални медиуми, е-трговија од големи размери, медицинска евиденција и е-здравје. Big data (големи податоци) се однесуваат на можноста за искористување на овие огромни количини на екстремно хетерогени во структурата и содржина, кои рутински се генерираат во невидени размери од постојано проширувачки разновидни извори на податоци. Бизнисот и индустријата ги искористат своите Big data за да извлечат потребното разбирање од податоци и однесувањето на клиентите, да развијат насочени нови производи и да ги намалат оперативните трошоци. Конкурентските предности и придобивките што ги донесоа Big data доведоа до голем број проекти за Big data и недостиг на луѓе со потребните вештини. Овој курс има за цел да ги воведе студентите во оваа брзо проширувачка и возбудлива област; тој е дизајниран да гради знаење и разбирање за архитектурата на системите за Big data и да ги опреми со основните технологии што се користат во проектите за Big data.
-
[6 ЕКТС]
Изборен стручен предмет
-
[ECSSE-01] Управување со софтверски проект
Целта на овој предмет е студентите да стекнат знаења за тоа како да се развие план за управување со софтверски проект за софтверски интензивни системи; како да се воспостават механизми за мониторинг и контрола; како да се распределат ресурсите и да се пренамени проектот; како да се следи распоредот, буџетот, квалитетот, продуктивноста и напредокот; како да се планира во фазата на инсталација и поддршка на животниот циклус на системот. Студентите ќе ги разберат: структурата на управување со проектот; планирање на ресурси и извршување и мерење на напредокот на проектот; врските меѓу обезбедување квалитет, менаџмент со конфигурации, верификација и валидација и тест и евалуација; клучните прашања во пресметка на трошоците и цените на единица труд, мотивираноста на работниците, водењето проектни тимови,и управувањето со квалитетот.
-
[ECSSE-02] Тестирање софтвер и анализа
Софтверот игра важна улога во нашите секојдневни активности, често обезбедувајќи критични услуги на крајните корисници. Важно е да се осигураме дека овие системи функционираат според намената, со висок степен на квалитет. Тестирањето софтвер и анализата на програми се две техники кои се користат за да се обезбеди квалитетот на софтверот. Овие техники се користат од развивачите, со цел да се потврди, провери и да се евалуира квалитетот на софтверот произведен во текот на процесот на софтверското инженерство. Целта на овој предмет е студентите да ги совладаат техниките кои се користат во тестирањето софтвер и анализата на програми. Студентите ќе ги разбират концептите и теориите кои придонесуваат за овие техники. Студентите ќе научат и да ги користат постојните популарни алатки кои ги поддржуваат задачите на испитување и анализа и ќе бидат изложени на нови истражувања во оваа област.
-
[ECSSE-03] Инженеринг на барања
Предметот ги опфаќа концептите за систематско создавање, дефинирање и управување со побарувањата на софтверот за големи, комплексни, менливи и за софтвер-интензивни системи. Процесот е покриен од техничка, организациска и од управувачка перспектива, опфаќајќи ги минатите, сегашните и идните парадигми и методологии во инженеринг на побарувањата. Овој предмет ги опфаќа неформалните, полуформалните и формалните пристапи, одржувајќи рамнотежа меѓу теоријата и практиката. Тоа подразбира градење модели воедно и процесот и производот на инженерството на побарувањата, во врска со двете функционални и нефункционални цели/побарувања/спецификации, со користење систематски процес на донесување одлуки.
-
[ECSSE-04] Агилен развој на софтвер
Целта на предметот е да совладаат основните принципи и практики поврзани со следниве методи на агилно програмирање: Lean, Scrum, екстремно програмирање (XP), програмирање базирано на функции (FDD), Kanban и методи на динамично развивање на системот (DSDM).
-
[ECSSE-05] 'Model-Driven' развој на софвер
Станува збор за нова област како во академските истражувања за софтверски инженеринг така и во индустриски практики. Целта на овој предмет е студентите да се воведат во областа ‘model – driven’ инженеринг, и да научат како да изберат кохерентен формализам за моделирање за да произведуваат комплетни и конзистентнни модели за анализа и дизајн, како и тоа по кој редослед овие различни модели треба да бидат произведени, за на крај конечно да се разберат како овие модели се користат за влез, како се трансформираат во модели на следната фаза на развој. На крајот на предметот студентите ќе бидат во можност да анализираат, да дизајнират, но исто така и да имплементираат апликации со употреба на пристапот ‘model – driven’ применувајќи специфични технологии.
-
[ECSSE-06] Обезбедување на квалитет на софтвер и менаџирање со ризици
Со зголемувањето на комплексноста на софтверот, а со цел да се обезбеди повисок квалитет, потребно е да се воспостават јасни процеси и методологии. Со тоа крајниот производ се изложнува на интензивни и ригорозни техники и процедури на верификација и валидација применети низ целата индустрија. Покрај тоа, треба да се обезбеди и добро управување со ризиците, со цел да се обезбедат посигурни процеси. Ова ќе се претвори во висок степен на сигурност кога софтверскиот систем го поминува тестот за точност и веродостојност. Целта на овој предмет е да обезбеди теоретски и практични знаења за процесот на обезбедување квалитет и за управување со ризикот.
-
[ECS4060] Интеракција човек - компјутер
Предметот има за цел да им обезбеди на студентите знаења околу теоријата и практиките на развивање на софтвер кои се поврзани со комуникацијата помеѓу луѓето и компјутерите а со цел на креирање на употребливи апликации. Исто така, предметот се осврнува на психомоторни аспекти кои делуваат врз начинот на кој луѓето комуницираат со апликациите. Преку конкретни примери на кориснички интерфејс, студентите се очекува да ги разберат принципите и да бидат способни истите да ги применуваат при дизајнирање на конкретни апликации.
-
[EMCS-01] Сервис ориентирани архитектури
Целта на овој предмет е да воспостави една продлабочена студија на архитектурите ориентирани кон услугите (SOA) од три главни перспективи: бизнис, архитектонска и технолошка перпсектива. Од бизнис-перспектива, адаптација на SOA е од суштинско значење за воспоставување агилност во биснисот, па затоа важноста на SOA во индустријата ќе биде објаснета. Од архитектонската перспектива, студентите ќе совладаат различни архитектонски модели на развој на софтвер, со фокус на дизајн на SOA и дизајн на обрасци. Од перспектива на технологијата, на студентите ќе им се понуди можност да го стекнат потребното искуство кое се бара за да се имплементираат и да се распоредуваат различни решенија на SOA кои ќе ги задоволат функционалните и нефункционалните барања.
-
[EMCS-03] Веб-инженерство
Интернетот стана главна платформа за испорака на ресурси. Целта на овој предмет е да се адресираат концептите, методите, технологиите и техниките за развој на висококвалитетни, доверливи и применливи веб-апликации. Во рамките на предметот се истражуваат пристапите, методологиите, техниките и алатките кои го поддржуваат нивниот дизајн, развој, еволуција и евалуација. Студентите ќе бидат способни да совладаат методи за веб-инженерство и техники кои вклучуваат уникатни аспекти на проблемот од оваа област, како што се: документ-ориентирана испорака, ситно-грануларен животен циклус, развој ориентиран кон крајниот корисник, клиент-сервер системска интеграција и различни нивоа на вештини за крајниот корисник, кои ќе овозможат соодветна оперативност, одржувањето и безбедноста на веб-апликација.
-
[EM480] Multi-Paradigm Programming
Целта на предметот е да воведат принципи и практики на дизајнирање и програмирање на софтвер со употреба на јазици кои имаат јасна и погодна поддршка за повеќе парадигми за програмирање (на пример, императивно, објектно-ориентирано и функционално). Овој предмет има за цел да ги подготви студентите за профили како софтверски дизајнери и програмери на идното работно место. Во иднина, повеќето стручни програмери ќе треба да бидат запознаени со програмирањето во повеќе парадигми. Повеќето јазици се развиваат да вклучуваат одлики извлечени од повеќе парадигми - императивен, функционален, објектно ориентиран, конкурентен, итн. Предметот исто така ќе ги подготви студентите да спроведат истражувања на теми од областа на софтверско инженерство и програмски јазици.
-
[EM481] Софтверско инженерство за дистрибутивни системи
Новите компјутерски мрежи и комуникациската технологија обезбедуваат нова технолошка основа за дизајнирање на софтверски системи. Предметот комбинира збир на нови пристапи кон софтверско инженерство за дистрибуирани апликации. Предметот им нуди на студентите врвни знаења од областа и ги развива нивните практични вештини за да ги исполнат тековните индустриски барања, како и подобрување на нивната способност да се прилагодат на новите достигнувања на утрешната технологија.
Семестар 2
-
[MCS-101]
[6 ЕКТС]
Напредни бази на податоци
Целите на овој предмет се да се продолжи со суштинско проучување на базите на податоци. Предметот е продолжение на предметот Бази на податоци од првиот циклус на студии, а се започнува со повторување на концептуалниот дизајн и продолжува со проширениот концептуален дизајн. Се објаснува концептот на нормализација на шемите на базата на податоци, се дефинираат нормалните форми и се применуваат во дизајнирање. Се продолжува со: начините на складирање податоци, претставување на податоците, архитектурата на системот за управување со базите на податоци, процесирање и оптимизација на пребарувањата, трансакциите, техниките на паралелна контрола, алгоритмите на обновување на базата на податоци и сигурност и автентификација.
-
[MCS-302]
[6 ЕКТС]
Напредно инженерство на податоци
Целта на овој предмет е студентите да стекнат знаење и да ги разберат напредните концепти од софтверското инженерство. Се започнува од формалните спецификации, нотациите, симболите и спецификациите („формални методи“) кои се потребни за да се определи формално еден софтверски систем. Студентите ќе бидат запознаени и со изградба на јасна формална спецификација. Во рамките на овој предмет опфатени се и следниве аспекти на напреден софтверски инженеринг: Кои се клучните технички активности кои се спроведуваат во текот на процесот на изработка на софтверскиот процес? Каков компонентно-базиран софтверски инженеринг се користи за креирање системи со употребливи компоненти? На кој начин клиент-сервер архитектурата влијае на начинот на кој софтверот се развива? Дали концептите и начелата на софтверско инженерство се применуваат за веб-базирани апликации и производи?
-
[CM131]
[6 ЕКТС]
Развој на микросервиси
Целта на овој предмет е:
Да се идентификуват карактеристиките на микросервисите и придобивките што ги нудат
Да научат како да се користат различни платформи и рамки за да изградат вистински реактивни микросервиси.
Студентите да научат како да развиват микросервиси што може да се одржуваат, да се тестираат и да се прошируват.
Да nаучат како да користат алатки како што е postman за тестирање на микросервиси.
Да научат како да дизајнират и спроведуват ефективни тестови за микросервиси.
Мониторирање и одржување на микросервисите во големите екосистеми и во облакот.
-
[6 ЕКТС]
Oпшт изборен предмет
-
[MFE11] Менаџмент на проекти
По успешното завршување на наставата, студентите треба да бидат способни:
- Да ги планираат активностите неопходни за реализација на проектот, да ја идентификуваат нивната меѓузависност во поглед на времетраењето и трошоците.
- Да ги подготвуваат потребните извештаи и да ја реализираат целокупната потребна комуникација меѓу проектот и клиентот, како и меѓу членовите на тимот и другите стејкхолдери.
- Да го структурираат проектот со своите составни активности.
- Да изработат гантограм и мрежен дијаграм на проектот и да го утврдат најкраткото време за реализација на проектот.
- Да користат софтвер МС Проект како алатка во процесот на планирање, иимплементација и при надзор врз проектот.
- Да го дефинираат проектот, да ги идентификуваат неговиот обем и неговите цели, како и да развијат проектна спецификација.
-
[?F?12] Методи на оптимизација
Целта на овој предмет е да се презентираат текниките на моделирање и оптимизација со цел да се оспособи студентитет за развивање модели кои се користат за решавање реални проблеми од областа на компјутерските науки. Целта на овој предмет е да се анализира важноста на матричното факторизирање како една важна алатка што нуди модалитети за оптимизација на решенијата на различни нумерички алгоритми кои се од основен интерес за решавање проблеми од областа на компјутерските науки. Преку овој предмет студентите ќе се запознаат со основите на теоријата на оптимизација и со методите на изнаоѓање на оптимумот. Ќе се анализираат различни методи на оптимизација, како што се: симплекс методата, проблемот на дуалноста и сензитивноста на проблемите на линеарното програмирање. Ќе се анализира компјутерската примена на секој анализиран проблем, предложувајќи и соодветен модел за оптимизација.
-
[MFE15] ИТ апликации за изработка на научен труд
Целта на овој предмет е:
- Да им се прикажат техничките елементи, структурата на текстот и дизајнот на еден научен труд.
- Да им овозможи на студентите да стекнат понапредни познавања и вештини од одбрани напредни поглавја од ИТ-апликации, кои ќе им бидат потребни при изработка на научни и стручни трудови.
- Практична примена на овие цели при изработка на индивидуален научен труд на студентот.
-
[MFE04] Одбрани напредни поглавја од апликации за статистичка обработка на податоци
Целта на овој предмет е:
- Да се прикажат техничките елементи од областа на статистиката: организирање, обработка, споредување преку анализи и публикување на податоците.
- Да им овозможи на студентите да стекнат понапредни познавања и вештини од обрани напредни поглавја од апликациите за статистичка обработка на податоците.
- Практична примена на овие цели при статистичка обработка на податоците стекнати од прашалници, прилози, научни истражувања и од друга документација.
-
[ECS3060] Професионална ИТ-етика
Цели на предметната програма:
- Да се разбере реалниот однос меѓу компјутери, технолошки промени и општеството.
- Да се истакне моќната улога која компјутерите и компјутерски професионалци ја имаат во технолошкото општество.
- Да се разберат етичките концепти кои се важни за корисниците на компјутери и за професионалците.
- Да се стекне искуство за разгледување етички прашања и за решавање етички дилеми.
-
[ECS-507] Нумерички пресметки
Преку предметот студентите ќе се запознаат со концептите и методите на нумеричкото пресметување. Основната тендеција е да добијат јасен вовед за нумеричките методи. Тие имаат голема примена во решавањето различни проблеми кои можат да се решат само преку користењето компјутери. Со тоа студентите ќе се запознаат со начините на решавањето на нумеричките проблеми, што ќе им помогне не само да ги применат во другите области, туку едноставно ќе им помогне да станат подобри компјутерски научници. По краток преглед на начините како броевите се поставени и како се манипулира со нив преку компјутерот, целта е да се запознаат со фундаменталните проблеми на пресметувањето, како што се решавање равенки проследено со теоријата на приближувањето. Ќе се осврнеме на точноста на нумеричките решенија, но целта е и да се осврнеме на нумеричката евалуација на функциите, како и на нумеричкото диференцирање и интегрирање.
-
[CCS-804] Сигурност на информации
Предметот ги објаснува принципите на компјутерска безбедност од применета гледна точка и обезбедува искуство со безбедносни закани и контрамерки. Предметот дополнително ги опфаќа принципите и вештините кои се корисни за донесување одлуки на безбедноста и за разбирање на безбедноста во интеракција со светот околу неа. Применетите теми вклучуваат криптографија, овластување за контрола, оперативни системи за безбедност, веб и мрежна безбедност. Други теми ги вклучуваат општите принципи за безбедност, човечки фактори како доверба и социјален инженеринг, безбедноста на комплексни системи, и на економијата на безбедноста. Предметот има за цел да ја балансира теоријата и праксата.
-
[EM479] Технологии за Big Data
Неодамнешните технолошки достигнувања што ги намалуваат хардверските трошоци и Интернетот на нештата доведоа до брза експлозија на количина на податоци генерирани во различни домени, вклучувајќи податочно водени науки, телекомуникации, социјални медиуми, е-трговија од големи размери, медицинска евиденција и е-здравје. Big data (големи податоци) се однесуваат на можноста за искористување на овие огромни количини на екстремно хетерогени во структурата и содржина, кои рутински се генерираат во невидени размери од постојано проширувачки разновидни извори на податоци. Бизнисот и индустријата ги искористат своите Big data за да извлечат потребното разбирање од податоци и однесувањето на клиентите, да развијат насочени нови производи и да ги намалат оперативните трошоци. Конкурентските предности и придобивките што ги донесоа Big data доведоа до голем број проекти за Big data и недостиг на луѓе со потребните вештини. Овој курс има за цел да ги воведе студентите во оваа брзо проширувачка и возбудлива област; тој е дизајниран да гради знаење и разбирање за архитектурата на системите за Big data и да ги опреми со основните технологии што се користат во проектите за Big data.
-
[6 ЕКТС]
Изборен стручен предмет
-
[ECSSE-01] Управување со софтверски проект
Целта на овој предмет е студентите да стекнат знаења за тоа како да се развие план за управување со софтверски проект за софтверски интензивни системи; како да се воспостават механизми за мониторинг и контрола; како да се распределат ресурсите и да се пренамени проектот; како да се следи распоредот, буџетот, квалитетот, продуктивноста и напредокот; како да се планира во фазата на инсталација и поддршка на животниот циклус на системот. Студентите ќе ги разберат: структурата на управување со проектот; планирање на ресурси и извршување и мерење на напредокот на проектот; врските меѓу обезбедување квалитет, менаџмент со конфигурации, верификација и валидација и тест и евалуација; клучните прашања во пресметка на трошоците и цените на единица труд, мотивираноста на работниците, водењето проектни тимови,и управувањето со квалитетот.
-
[ECSSE-02] Тестирање софтвер и анализа
Софтверот игра важна улога во нашите секојдневни активности, често обезбедувајќи критични услуги на крајните корисници. Важно е да се осигураме дека овие системи функционираат според намената, со висок степен на квалитет. Тестирањето софтвер и анализата на програми се две техники кои се користат за да се обезбеди квалитетот на софтверот. Овие техники се користат од развивачите, со цел да се потврди, провери и да се евалуира квалитетот на софтверот произведен во текот на процесот на софтверското инженерство. Целта на овој предмет е студентите да ги совладаат техниките кои се користат во тестирањето софтвер и анализата на програми. Студентите ќе ги разбират концептите и теориите кои придонесуваат за овие техники. Студентите ќе научат и да ги користат постојните популарни алатки кои ги поддржуваат задачите на испитување и анализа и ќе бидат изложени на нови истражувања во оваа област.
-
[ECSSE-03] Инженеринг на барања
Предметот ги опфаќа концептите за систематско создавање, дефинирање и управување со побарувањата на софтверот за големи, комплексни, менливи и за софтвер-интензивни системи. Процесот е покриен од техничка, организациска и од управувачка перспектива, опфаќајќи ги минатите, сегашните и идните парадигми и методологии во инженеринг на побарувањата. Овој предмет ги опфаќа неформалните, полуформалните и формалните пристапи, одржувајќи рамнотежа меѓу теоријата и практиката. Тоа подразбира градење модели воедно и процесот и производот на инженерството на побарувањата, во врска со двете функционални и нефункционални цели/побарувања/спецификации, со користење систематски процес на донесување одлуки.
-
[ECSSE-04] Агилен развој на софтвер
Целта на предметот е да совладаат основните принципи и практики поврзани со следниве методи на агилно програмирање: Lean, Scrum, екстремно програмирање (XP), програмирање базирано на функции (FDD), Kanban и методи на динамично развивање на системот (DSDM).
-
[ECSSE-05] 'Model-Driven' развој на софвер
Станува збор за нова област како во академските истражувања за софтверски инженеринг така и во индустриски практики. Целта на овој предмет е студентите да се воведат во областа ‘model – driven’ инженеринг, и да научат како да изберат кохерентен формализам за моделирање за да произведуваат комплетни и конзистентнни модели за анализа и дизајн, како и тоа по кој редослед овие различни модели треба да бидат произведени, за на крај конечно да се разберат како овие модели се користат за влез, како се трансформираат во модели на следната фаза на развој. На крајот на предметот студентите ќе бидат во можност да анализираат, да дизајнират, но исто така и да имплементираат апликации со употреба на пристапот ‘model – driven’ применувајќи специфични технологии.
-
[ECSSE-06] Обезбедување на квалитет на софтвер и менаџирање со ризици
Со зголемувањето на комплексноста на софтверот, а со цел да се обезбеди повисок квалитет, потребно е да се воспостават јасни процеси и методологии. Со тоа крајниот производ се изложнува на интензивни и ригорозни техники и процедури на верификација и валидација применети низ целата индустрија. Покрај тоа, треба да се обезбеди и добро управување со ризиците, со цел да се обезбедат посигурни процеси. Ова ќе се претвори во висок степен на сигурност кога софтверскиот систем го поминува тестот за точност и веродостојност. Целта на овој предмет е да обезбеди теоретски и практични знаења за процесот на обезбедување квалитет и за управување со ризикот.
-
[ECS4060] Интеракција човек - компјутер
Предметот има за цел да им обезбеди на студентите знаења околу теоријата и практиките на развивање на софтвер кои се поврзани со комуникацијата помеѓу луѓето и компјутерите а со цел на креирање на употребливи апликации. Исто така, предметот се осврнува на психомоторни аспекти кои делуваат врз начинот на кој луѓето комуницираат со апликациите. Преку конкретни примери на кориснички интерфејс, студентите се очекува да ги разберат принципите и да бидат способни истите да ги применуваат при дизајнирање на конкретни апликации.
-
[EMCS-01] Сервис ориентирани архитектури
Целта на овој предмет е да воспостави една продлабочена студија на архитектурите ориентирани кон услугите (SOA) од три главни перспективи: бизнис, архитектонска и технолошка перпсектива. Од бизнис-перспектива, адаптација на SOA е од суштинско значење за воспоставување агилност во биснисот, па затоа важноста на SOA во индустријата ќе биде објаснета. Од архитектонската перспектива, студентите ќе совладаат различни архитектонски модели на развој на софтвер, со фокус на дизајн на SOA и дизајн на обрасци. Од перспектива на технологијата, на студентите ќе им се понуди можност да го стекнат потребното искуство кое се бара за да се имплементираат и да се распоредуваат различни решенија на SOA кои ќе ги задоволат функционалните и нефункционалните барања.
-
[EMCS-03] Веб-инженерство
Интернетот стана главна платформа за испорака на ресурси. Целта на овој предмет е да се адресираат концептите, методите, технологиите и техниките за развој на висококвалитетни, доверливи и применливи веб-апликации. Во рамките на предметот се истражуваат пристапите, методологиите, техниките и алатките кои го поддржуваат нивниот дизајн, развој, еволуција и евалуација. Студентите ќе бидат способни да совладаат методи за веб-инженерство и техники кои вклучуваат уникатни аспекти на проблемот од оваа област, како што се: документ-ориентирана испорака, ситно-грануларен животен циклус, развој ориентиран кон крајниот корисник, клиент-сервер системска интеграција и различни нивоа на вештини за крајниот корисник, кои ќе овозможат соодветна оперативност, одржувањето и безбедноста на веб-апликација.
-
[EM480] Multi-Paradigm Programming
Целта на предметот е да воведат принципи и практики на дизајнирање и програмирање на софтвер со употреба на јазици кои имаат јасна и погодна поддршка за повеќе парадигми за програмирање (на пример, императивно, објектно-ориентирано и функционално). Овој предмет има за цел да ги подготви студентите за профили како софтверски дизајнери и програмери на идното работно место. Во иднина, повеќето стручни програмери ќе треба да бидат запознаени со програмирањето во повеќе парадигми. Повеќето јазици се развиваат да вклучуваат одлики извлечени од повеќе парадигми - императивен, функционален, објектно ориентиран, конкурентен, итн. Предметот исто така ќе ги подготви студентите да спроведат истражувања на теми од областа на софтверско инженерство и програмски јазици.
-
[EM481] Софтверско инженерство за дистрибутивни системи
Новите компјутерски мрежи и комуникациската технологија обезбедуваат нова технолошка основа за дизајнирање на софтверски системи. Предметот комбинира збир на нови пристапи кон софтверско инженерство за дистрибуирани апликации. Предметот им нуди на студентите врвни знаења од областа и ги развива нивните практични вештини за да ги исполнат тековните индустриски барања, како и подобрување на нивната способност да се прилагодат на новите достигнувања на утрешната технологија.
Семестар 3
-
[MCS-303]
[6 ЕКТС]
Методологија на истражување
Целта на овој предмет е студентите да стекнат знаење и да ги разберат различните научни теории и методологии. Во почетокот на студентите ќе им бидат објаснети основните концепти и теоретските дефиниции и примероците за сите постојни методи на истражување, хипотеза, директни и индиректни варијабли, валидација на резултатите, BIAS заклучоците, како и научни квалитативни и квантитативни методологии на истражување, но и други методолошки пристапи. За секое поглавје студентот ќе изврши и практични задачи. По успешното завршување на овој предмет, студентите ќе бидат во можност: да го знаат и да го разберат значењето на основните научни концепти; да ги научат техниките за ефикасно пребарување информации и за ефикасен пристап до релевантни информации и литература; да ги идентификуваат, опишат и да ги формулираат научните проблеми; да направат внимателен избор на алтернативните истражувачки пристапи, внимателно опишани; да ги споредат и да ги објаснат предностите и недостатоците на различните научни методи за прибирање и за анализа на податоци кај квантитативно и квалитативно истражување; да ги применат основните научни методи за анализирање квантитативни и квалитативни податоци; да ја совладаат основната теоретска рамка врз која ќе се надградат; да рецензираат и да направат процена на стручни и научни публикации.
-
[MCS-203]
[6 ЕКТС]
Дистрибуирано пресметување
Преку овој предмет студентите се воведуваат во напредни теми за дистрибуирани компјутерски модели, алгоритми и софтверски системи. Притоа, ќе бидат потенцирани неодамнешните техники кои се користат од реални дистрибуирани системи во светот, како што се дистрибуирани датотечни системи, “lock” услуги, центри на податоци на претпријатијата, “cloud computing”, безжични сензор-мрежи и продорни апликации. Во текот на предметот ќе се спроведат студии на реални дистрибуирани системи и ќе се анализира соодветната актуелна литература.
-
[CM132]
[6 ЕКТС]
Развој на софтвер за веб и мобилни уреди
Овој предмет има за цел да им обезбеди на студентите знаење на технологиите кои се употребуваат за изработка на веб и мобилни апликации. Освен општи аспекти околу специфичните технологии на различните платформи, фокусот ќе биде ставен на развојот на софтвер кој може да се егзекутира на повеќе платформи истовремено, технологии кои обично се базирани околу програмскиот јазик JavaScript. Дополнително на техниките за развој, публикација и одржување на таков вид на софтвер, предметот ќе ги покрие придобивките и ограничувањата односно тешкотиите кои ги сретнуваме при развој на таков софтвер.
-
[6 ЕКТС]
Изборен стручен предмет
-
[ECSSE-01] Управување со софтверски проект
Целта на овој предмет е студентите да стекнат знаења за тоа како да се развие план за управување со софтверски проект за софтверски интензивни системи; како да се воспостават механизми за мониторинг и контрола; како да се распределат ресурсите и да се пренамени проектот; како да се следи распоредот, буџетот, квалитетот, продуктивноста и напредокот; како да се планира во фазата на инсталација и поддршка на животниот циклус на системот. Студентите ќе ги разберат: структурата на управување со проектот; планирање на ресурси и извршување и мерење на напредокот на проектот; врските меѓу обезбедување квалитет, менаџмент со конфигурации, верификација и валидација и тест и евалуација; клучните прашања во пресметка на трошоците и цените на единица труд, мотивираноста на работниците, водењето проектни тимови,и управувањето со квалитетот.
-
[ECSSE-02] Тестирање софтвер и анализа
Софтверот игра важна улога во нашите секојдневни активности, често обезбедувајќи критични услуги на крајните корисници. Важно е да се осигураме дека овие системи функционираат според намената, со висок степен на квалитет. Тестирањето софтвер и анализата на програми се две техники кои се користат за да се обезбеди квалитетот на софтверот. Овие техники се користат од развивачите, со цел да се потврди, провери и да се евалуира квалитетот на софтверот произведен во текот на процесот на софтверското инженерство. Целта на овој предмет е студентите да ги совладаат техниките кои се користат во тестирањето софтвер и анализата на програми. Студентите ќе ги разбират концептите и теориите кои придонесуваат за овие техники. Студентите ќе научат и да ги користат постојните популарни алатки кои ги поддржуваат задачите на испитување и анализа и ќе бидат изложени на нови истражувања во оваа област.
-
[ECSSE-03] Инженеринг на барања
Предметот ги опфаќа концептите за систематско создавање, дефинирање и управување со побарувањата на софтверот за големи, комплексни, менливи и за софтвер-интензивни системи. Процесот е покриен од техничка, организациска и од управувачка перспектива, опфаќајќи ги минатите, сегашните и идните парадигми и методологии во инженеринг на побарувањата. Овој предмет ги опфаќа неформалните, полуформалните и формалните пристапи, одржувајќи рамнотежа меѓу теоријата и практиката. Тоа подразбира градење модели воедно и процесот и производот на инженерството на побарувањата, во врска со двете функционални и нефункционални цели/побарувања/спецификации, со користење систематски процес на донесување одлуки.
-
[ECSSE-04] Агилен развој на софтвер
Целта на предметот е да совладаат основните принципи и практики поврзани со следниве методи на агилно програмирање: Lean, Scrum, екстремно програмирање (XP), програмирање базирано на функции (FDD), Kanban и методи на динамично развивање на системот (DSDM).
-
[ECSSE-05] 'Model-Driven' развој на софвер
Станува збор за нова област како во академските истражувања за софтверски инженеринг така и во индустриски практики. Целта на овој предмет е студентите да се воведат во областа ‘model – driven’ инженеринг, и да научат како да изберат кохерентен формализам за моделирање за да произведуваат комплетни и конзистентнни модели за анализа и дизајн, како и тоа по кој редослед овие различни модели треба да бидат произведени, за на крај конечно да се разберат како овие модели се користат за влез, како се трансформираат во модели на следната фаза на развој. На крајот на предметот студентите ќе бидат во можност да анализираат, да дизајнират, но исто така и да имплементираат апликации со употреба на пристапот ‘model – driven’ применувајќи специфични технологии.
-
[ECSSE-06] Обезбедување на квалитет на софтвер и менаџирање со ризици
Со зголемувањето на комплексноста на софтверот, а со цел да се обезбеди повисок квалитет, потребно е да се воспостават јасни процеси и методологии. Со тоа крајниот производ се изложнува на интензивни и ригорозни техники и процедури на верификација и валидација применети низ целата индустрија. Покрај тоа, треба да се обезбеди и добро управување со ризиците, со цел да се обезбедат посигурни процеси. Ова ќе се претвори во висок степен на сигурност кога софтверскиот систем го поминува тестот за точност и веродостојност. Целта на овој предмет е да обезбеди теоретски и практични знаења за процесот на обезбедување квалитет и за управување со ризикот.
-
[ECS4060] Интеракција човек - компјутер
Предметот има за цел да им обезбеди на студентите знаења околу теоријата и практиките на развивање на софтвер кои се поврзани со комуникацијата помеѓу луѓето и компјутерите а со цел на креирање на употребливи апликации. Исто така, предметот се осврнува на психомоторни аспекти кои делуваат врз начинот на кој луѓето комуницираат со апликациите. Преку конкретни примери на кориснички интерфејс, студентите се очекува да ги разберат принципите и да бидат способни истите да ги применуваат при дизајнирање на конкретни апликации.
-
[EMCS-01] Сервис ориентирани архитектури
Целта на овој предмет е да воспостави една продлабочена студија на архитектурите ориентирани кон услугите (SOA) од три главни перспективи: бизнис, архитектонска и технолошка перпсектива. Од бизнис-перспектива, адаптација на SOA е од суштинско значење за воспоставување агилност во биснисот, па затоа важноста на SOA во индустријата ќе биде објаснета. Од архитектонската перспектива, студентите ќе совладаат различни архитектонски модели на развој на софтвер, со фокус на дизајн на SOA и дизајн на обрасци. Од перспектива на технологијата, на студентите ќе им се понуди можност да го стекнат потребното искуство кое се бара за да се имплементираат и да се распоредуваат различни решенија на SOA кои ќе ги задоволат функционалните и нефункционалните барања.
-
[EMCS-03] Веб-инженерство
Интернетот стана главна платформа за испорака на ресурси. Целта на овој предмет е да се адресираат концептите, методите, технологиите и техниките за развој на висококвалитетни, доверливи и применливи веб-апликации. Во рамките на предметот се истражуваат пристапите, методологиите, техниките и алатките кои го поддржуваат нивниот дизајн, развој, еволуција и евалуација. Студентите ќе бидат способни да совладаат методи за веб-инженерство и техники кои вклучуваат уникатни аспекти на проблемот од оваа област, како што се: документ-ориентирана испорака, ситно-грануларен животен циклус, развој ориентиран кон крајниот корисник, клиент-сервер системска интеграција и различни нивоа на вештини за крајниот корисник, кои ќе овозможат соодветна оперативност, одржувањето и безбедноста на веб-апликација.
-
[EM480] Multi-Paradigm Programming
Целта на предметот е да воведат принципи и практики на дизајнирање и програмирање на софтвер со употреба на јазици кои имаат јасна и погодна поддршка за повеќе парадигми за програмирање (на пример, императивно, објектно-ориентирано и функционално). Овој предмет има за цел да ги подготви студентите за профили како софтверски дизајнери и програмери на идното работно место. Во иднина, повеќето стручни програмери ќе треба да бидат запознаени со програмирањето во повеќе парадигми. Повеќето јазици се развиваат да вклучуваат одлики извлечени од повеќе парадигми - императивен, функционален, објектно ориентиран, конкурентен, итн. Предметот исто така ќе ги подготви студентите да спроведат истражувања на теми од областа на софтверско инженерство и програмски јазици.
-
[EM481] Софтверско инженерство за дистрибутивни системи
Новите компјутерски мрежи и комуникациската технологија обезбедуваат нова технолошка основа за дизајнирање на софтверски системи. Предметот комбинира збир на нови пристапи кон софтверско инженерство за дистрибуирани апликации. Предметот им нуди на студентите врвни знаења од областа и ги развива нивните практични вештини за да ги исполнат тековните индустриски барања, како и подобрување на нивната способност да се прилагодат на новите достигнувања на утрешната технологија.
-
[6 ЕКТС]
Изборен стручен предмет
-
[ECSSE-01] Управување со софтверски проект
Целта на овој предмет е студентите да стекнат знаења за тоа како да се развие план за управување со софтверски проект за софтверски интензивни системи; како да се воспостават механизми за мониторинг и контрола; како да се распределат ресурсите и да се пренамени проектот; како да се следи распоредот, буџетот, квалитетот, продуктивноста и напредокот; како да се планира во фазата на инсталација и поддршка на животниот циклус на системот. Студентите ќе ги разберат: структурата на управување со проектот; планирање на ресурси и извршување и мерење на напредокот на проектот; врските меѓу обезбедување квалитет, менаџмент со конфигурации, верификација и валидација и тест и евалуација; клучните прашања во пресметка на трошоците и цените на единица труд, мотивираноста на работниците, водењето проектни тимови,и управувањето со квалитетот.
-
[ECSSE-02] Тестирање софтвер и анализа
Софтверот игра важна улога во нашите секојдневни активности, често обезбедувајќи критични услуги на крајните корисници. Важно е да се осигураме дека овие системи функционираат според намената, со висок степен на квалитет. Тестирањето софтвер и анализата на програми се две техники кои се користат за да се обезбеди квалитетот на софтверот. Овие техники се користат од развивачите, со цел да се потврди, провери и да се евалуира квалитетот на софтверот произведен во текот на процесот на софтверското инженерство. Целта на овој предмет е студентите да ги совладаат техниките кои се користат во тестирањето софтвер и анализата на програми. Студентите ќе ги разбират концептите и теориите кои придонесуваат за овие техники. Студентите ќе научат и да ги користат постојните популарни алатки кои ги поддржуваат задачите на испитување и анализа и ќе бидат изложени на нови истражувања во оваа област.
-
[ECSSE-03] Инженеринг на барања
Предметот ги опфаќа концептите за систематско создавање, дефинирање и управување со побарувањата на софтверот за големи, комплексни, менливи и за софтвер-интензивни системи. Процесот е покриен од техничка, организациска и од управувачка перспектива, опфаќајќи ги минатите, сегашните и идните парадигми и методологии во инженеринг на побарувањата. Овој предмет ги опфаќа неформалните, полуформалните и формалните пристапи, одржувајќи рамнотежа меѓу теоријата и практиката. Тоа подразбира градење модели воедно и процесот и производот на инженерството на побарувањата, во врска со двете функционални и нефункционални цели/побарувања/спецификации, со користење систематски процес на донесување одлуки.
-
[ECSSE-04] Агилен развој на софтвер
Целта на предметот е да совладаат основните принципи и практики поврзани со следниве методи на агилно програмирање: Lean, Scrum, екстремно програмирање (XP), програмирање базирано на функции (FDD), Kanban и методи на динамично развивање на системот (DSDM).
-
[ECSSE-05] 'Model-Driven' развој на софвер
Станува збор за нова област како во академските истражувања за софтверски инженеринг така и во индустриски практики. Целта на овој предмет е студентите да се воведат во областа ‘model – driven’ инженеринг, и да научат како да изберат кохерентен формализам за моделирање за да произведуваат комплетни и конзистентнни модели за анализа и дизајн, како и тоа по кој редослед овие различни модели треба да бидат произведени, за на крај конечно да се разберат како овие модели се користат за влез, како се трансформираат во модели на следната фаза на развој. На крајот на предметот студентите ќе бидат во можност да анализираат, да дизајнират, но исто така и да имплементираат апликации со употреба на пристапот ‘model – driven’ применувајќи специфични технологии.
-
[ECSSE-06] Обезбедување на квалитет на софтвер и менаџирање со ризици
Со зголемувањето на комплексноста на софтверот, а со цел да се обезбеди повисок квалитет, потребно е да се воспостават јасни процеси и методологии. Со тоа крајниот производ се изложнува на интензивни и ригорозни техники и процедури на верификација и валидација применети низ целата индустрија. Покрај тоа, треба да се обезбеди и добро управување со ризиците, со цел да се обезбедат посигурни процеси. Ова ќе се претвори во висок степен на сигурност кога софтверскиот систем го поминува тестот за точност и веродостојност. Целта на овој предмет е да обезбеди теоретски и практични знаења за процесот на обезбедување квалитет и за управување со ризикот.
-
[EM560] Интеракција човек - компјутер
Предметот има за цел да им обезбеди на студентите знаења околу теоријата и практиките на развивање на софтвер кои се поврзани со комуникацијата помеѓу луѓето и компјутерите а со цел на креирање на употребливи апликации. Исто така, предметот се осврнува на психомоторни аспекти кои делуваат врз начинот на кој луѓето комуницираат со апликациите. Преку конкретни примери на кориснички интерфејс, студентите се очекува да ги разберат принципите и да бидат способни истите да ги применуваат при дизајнирање на конкретни апликации.
-
[EMCS-01] Сервис ориентирани архитектури
Целта на овој предмет е да воспостави една продлабочена студија на архитектурите ориентирани кон услугите (SOA) од три главни перспективи: бизнис, архитектонска и технолошка перпсектива. Од бизнис-перспектива, адаптација на SOA е од суштинско значење за воспоставување агилност во биснисот, па затоа важноста на SOA во индустријата ќе биде објаснета. Од архитектонската перспектива, студентите ќе совладаат различни архитектонски модели на развој на софтвер, со фокус на дизајн на SOA и дизајн на обрасци. Од перспектива на технологијата, на студентите ќе им се понуди можност да го стекнат потребното искуство кое се бара за да се имплементираат и да се распоредуваат различни решенија на SOA кои ќе ги задоволат функционалните и нефункционалните барања.
-
[EMCS-03] Веб-инженерство
Интернетот стана главна платформа за испорака на ресурси. Целта на овој предмет е да се адресираат концептите, методите, технологиите и техниките за развој на висококвалитетни, доверливи и применливи веб-апликации. Во рамките на предметот се истражуваат пристапите, методологиите, техниките и алатките кои го поддржуваат нивниот дизајн, развој, еволуција и евалуација. Студентите ќе бидат способни да совладаат методи за веб-инженерство и техники кои вклучуваат уникатни аспекти на проблемот од оваа област, како што се: документ-ориентирана испорака, ситно-грануларен животен циклус, развој ориентиран кон крајниот корисник, клиент-сервер системска интеграција и различни нивоа на вештини за крајниот корисник, кои ќе овозможат соодветна оперативност, одржувањето и безбедноста на веб-апликација.
-
[EM480] Multi-Paradigm Programming
Целта на предметот е да воведат принципи и практики на дизајнирање и програмирање на софтвер со употреба на јазици кои имаат јасна и погодна поддршка за повеќе парадигми за програмирање (на пример, императивно, објектно-ориентирано и функционално). Овој предмет има за цел да ги подготви студентите за профили како софтверски дизајнери и програмери на идното работно место. Во иднина, повеќето стручни програмери ќе треба да бидат запознаени со програмирањето во повеќе парадигми. Повеќето јазици се развиваат да вклучуваат одлики извлечени од повеќе парадигми - императивен, функционален, објектно ориентиран, конкурентен, итн. Предметот исто така ќе ги подготви студентите да спроведат истражувања на теми од областа на софтверско инженерство и програмски јазици.
-
[EM481] Софтверско инженерство за дистрибутивни системи
Новите компјутерски мрежи и комуникациската технологија обезбедуваат нова технолошка основа за дизајнирање на софтверски системи. Предметот комбинира збир на нови пристапи кон софтверско инженерство за дистрибуирани апликации. Предметот им нуди на студентите врвни знаења од областа и ги развива нивните практични вештини за да ги исполнат тековните индустриски барања, како и подобрување на нивната способност да се прилагодат на новите достигнувања на утрешната технологија.
Семестар 4
-
[30 ЕКТС]
Магистерски труд
Овој модул им овозможува на студентите да ги пренесат своите вештини и знаења за истражување и за составување на покомплицираната задача - пишувањето на магистерскиот труд. Модулот е целосно практичен за да ги стекнат потребните знаења, способности, вештини и доверба за да пристапат кон истражување и пишување на тезата. Модулот има единствен повратен резултат - да им овозможи на студентите да ја пишуваат магистерската теза со минимални тешкотии и со максимална ефективност. Сѐ што е предвидено е во насока на подобрување на техниките на истражување и на стилот на пишување на магистерската теза, водејќи сметка притоа за забраната со служење со недозволените средства како: плагијаторство и повреда на авторските права, кои се забранети со Статутот на УЈИЕ.